Wednesday, April 7, 2010

GAMAT sungguh....

Posted by alifah@along at 6:40 PM
Reactions: 

hi guys..lama dah nak post entry pasal ni...GAMAT ni actually ialah sebuah teater anjuran CTRA Production dengan kerjasama Persatuan Penulis Wanita Malaysia (PPWM), Matic, Akademi Seni Budaya dan Warisan Kebangsaan (Aswara) dan Istana Budaya (IB) diadakan dari 12 hingga 22 Mac yang lepas.Pementasan Gamat 2 ini melibatkan hampir 100 pelakon di mana turut menampilkan penyanyi terkenal tanah air seperti Ziana Zain, Amy Mastura dan Misha Omar. Ziana melakonkan watak Ketua Obor-Obor, Misha (Ketua Buntal) dan Amy sebagai Ibu Gamat.Gamat 2 ni sebenarnya merupakan kesinambungan Gamat musim pertama yang dipentaskan di Istana Budaya (IB) pada 3 hingga 12 Oktober 2009.yang ni pun aku tgk tau...Gamat 2 merupakan teater pertama di negara ini mengambil dasar lautan sebagai latar cerita.
Gamat 2 ialah teater yang mengisahkan kehidupan dalam laut seperti ketam, tapak sulaiman, kurita, obor-obor, barakuda, kuda laut, sotong, landak laut, umang-umang, todak dan gamat sendiri.ciut2 weih...
so, dgn berbekalkan sponsor tiket dari kak ros, pada 14.03 yg lepas, saya dan wawa pun ke Pusat Pelancongan Malaysia (MaTiC) kat sebelah Saloma Bistro tu...huhuuh...nak citer sikit, kak ros ni ialah salah sorg kwn seofis i...anak dia ada pegang watak dlm teater Gamat ni sebenarnya..anak dia, namanya Mukhriz...Mukhriz memegang watak anak landak laut...kiranya, mak artis la dia ni...hehhehe..tak yah citer byk la...nak tunjuk bukti gmbr skit kat korg...huhuuu....gambar dengan artis la lagi gempak..hahha..poyo..

yang ni, the best actor la bagi aku...adik MAT (anak GAMAT)..pandai giler berlakon...aku rasa, dia blh top satu hari nanti...cerita pasal dia, mak ayah dia ni, penjual makanan kat pasar mlm kat shah alam..sanggup datang naik KOMUTER hari2 ke KL utk latihan GAMAT...salute dik..

wawa dengan kak ziana...saper tak kenal dia kan??hehhehe...mmg maintain body dia beb...

skuad buntal ...diketuai Misha Omar ..Specis Buntal yg pandai kecek Kelate..lawok la...

Mukhriz..anak kak ros...watak anak landak laut....sepanjang pementasan, asal dia tgk aku je, dia lambai2...hahhaa...aku lak rasa glem...hehhehe..Mukhriz..Mukhriz...nasib baik, Amy Mastura tak ajak aku naik stage...
Ok la, mai nak citer penuh selepas melihat teater ni...Kisahnya bermula dengan Ibu Gamat (Amy Mastura)dan Bapa Gamat yang mahu menolong Profesor membuat penyelidikan tentang gamat dan menyuruh anaknya Mat duduk di rumah. Mat yang tidak mahu mendengar nasihat ibu dan bapanya telah keluar berjalan-jalan dan bertemu dengan Ketam Bunga, Ketam Batu dan Tapak Sulaiman.Teater Muzikal Gamat 2 lagi lawak sebab ada Misha Omar yg memegang watak sebagai Ketua Buntal.kecek Kelate pulok tu...giler lawak...
pastu, si akibat kedegilannya itu juga, Mat telah ditangkap oleh sekumpulan Obor-Obor yang menyangkanya adalah ibu gamat.
Manakala di Karang Puaka, Kurita pula sedang menderita kesakitan akibat kesan toksid. Kurita telah meminta pertolongan dengan mengarahkan Obor-obor menangkap Ibu Gamat supaya dapat mengubati penyakitnya.
Ibu Gamat yang menyedari kehilangan anaknya telah berjumpa dengan Buntal (Polis Laut). Mereka berbincang dan berjumpa dengan Mahatahu (Belut Laut) yang memberi petunjuk kepada Ibu Gamat bagaimana untuk menemui anaknya.
Ketika dalam perjalanan mencari anaknya Mat, pelbagai peristiwa telah berlaku yang disaksikan oleh Ibu Gamat. Ini termasuklah banyak hidupan laut yang sakit akibat laut tercemar. Ibu Gamat yang prihatin telah mengubati mereka dengan menggunakan produk gamat ramuan Profesor Gamat.
Akhirnya, Mat berjaya ditemui. Kurita dan Obor-Obor telah ditangkap dan dibawa ke muka pengadilan. Mereka mengaku bersalah dan dikenakan hukuman membersihkan Taman Laut. Mereka juga berjanji tidak akan mengganggu penghuni laut lagi.

keluarga GAMAT...

0 juri yang cool..:

Wednesday, April 7, 2010

GAMAT sungguh....

Posted by alifah@along at 6:40 PM

hi guys..lama dah nak post entry pasal ni...GAMAT ni actually ialah sebuah teater anjuran CTRA Production dengan kerjasama Persatuan Penulis Wanita Malaysia (PPWM), Matic, Akademi Seni Budaya dan Warisan Kebangsaan (Aswara) dan Istana Budaya (IB) diadakan dari 12 hingga 22 Mac yang lepas.Pementasan Gamat 2 ini melibatkan hampir 100 pelakon di mana turut menampilkan penyanyi terkenal tanah air seperti Ziana Zain, Amy Mastura dan Misha Omar. Ziana melakonkan watak Ketua Obor-Obor, Misha (Ketua Buntal) dan Amy sebagai Ibu Gamat.Gamat 2 ni sebenarnya merupakan kesinambungan Gamat musim pertama yang dipentaskan di Istana Budaya (IB) pada 3 hingga 12 Oktober 2009.yang ni pun aku tgk tau...Gamat 2 merupakan teater pertama di negara ini mengambil dasar lautan sebagai latar cerita.
Gamat 2 ialah teater yang mengisahkan kehidupan dalam laut seperti ketam, tapak sulaiman, kurita, obor-obor, barakuda, kuda laut, sotong, landak laut, umang-umang, todak dan gamat sendiri.ciut2 weih...
so, dgn berbekalkan sponsor tiket dari kak ros, pada 14.03 yg lepas, saya dan wawa pun ke Pusat Pelancongan Malaysia (MaTiC) kat sebelah Saloma Bistro tu...huhuuh...nak citer sikit, kak ros ni ialah salah sorg kwn seofis i...anak dia ada pegang watak dlm teater Gamat ni sebenarnya..anak dia, namanya Mukhriz...Mukhriz memegang watak anak landak laut...kiranya, mak artis la dia ni...hehhehe..tak yah citer byk la...nak tunjuk bukti gmbr skit kat korg...huhuuu....gambar dengan artis la lagi gempak..hahha..poyo..

yang ni, the best actor la bagi aku...adik MAT (anak GAMAT)..pandai giler berlakon...aku rasa, dia blh top satu hari nanti...cerita pasal dia, mak ayah dia ni, penjual makanan kat pasar mlm kat shah alam..sanggup datang naik KOMUTER hari2 ke KL utk latihan GAMAT...salute dik..

wawa dengan kak ziana...saper tak kenal dia kan??hehhehe...mmg maintain body dia beb...

skuad buntal ...diketuai Misha Omar ..Specis Buntal yg pandai kecek Kelate..lawok la...

Mukhriz..anak kak ros...watak anak landak laut....sepanjang pementasan, asal dia tgk aku je, dia lambai2...hahhaa...aku lak rasa glem...hehhehe..Mukhriz..Mukhriz...nasib baik, Amy Mastura tak ajak aku naik stage...
Ok la, mai nak citer penuh selepas melihat teater ni...Kisahnya bermula dengan Ibu Gamat (Amy Mastura)dan Bapa Gamat yang mahu menolong Profesor membuat penyelidikan tentang gamat dan menyuruh anaknya Mat duduk di rumah. Mat yang tidak mahu mendengar nasihat ibu dan bapanya telah keluar berjalan-jalan dan bertemu dengan Ketam Bunga, Ketam Batu dan Tapak Sulaiman.Teater Muzikal Gamat 2 lagi lawak sebab ada Misha Omar yg memegang watak sebagai Ketua Buntal.kecek Kelate pulok tu...giler lawak...
pastu, si akibat kedegilannya itu juga, Mat telah ditangkap oleh sekumpulan Obor-Obor yang menyangkanya adalah ibu gamat.
Manakala di Karang Puaka, Kurita pula sedang menderita kesakitan akibat kesan toksid. Kurita telah meminta pertolongan dengan mengarahkan Obor-obor menangkap Ibu Gamat supaya dapat mengubati penyakitnya.
Ibu Gamat yang menyedari kehilangan anaknya telah berjumpa dengan Buntal (Polis Laut). Mereka berbincang dan berjumpa dengan Mahatahu (Belut Laut) yang memberi petunjuk kepada Ibu Gamat bagaimana untuk menemui anaknya.
Ketika dalam perjalanan mencari anaknya Mat, pelbagai peristiwa telah berlaku yang disaksikan oleh Ibu Gamat. Ini termasuklah banyak hidupan laut yang sakit akibat laut tercemar. Ibu Gamat yang prihatin telah mengubati mereka dengan menggunakan produk gamat ramuan Profesor Gamat.
Akhirnya, Mat berjaya ditemui. Kurita dan Obor-Obor telah ditangkap dan dibawa ke muka pengadilan. Mereka mengaku bersalah dan dikenakan hukuman membersihkan Taman Laut. Mereka juga berjanji tidak akan mengganggu penghuni laut lagi.

keluarga GAMAT...

0 comments

 

.:: secreto ::. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea