Saturday, December 1, 2012

ubat...

Posted by alifah@along at 5:05 AM
Reactions: 
2 juri yang cool..
kawan saya pernah mengatakan, salah satu ubat untuk hilangkan STRESS ialah CHOCOLATE.... so, saya berhajat makan coklat di waktu dan ketika ini... adakah berbentuk-bentuk ini ?






atau mungkin yang ni je dah mencukupi ???


mungkin jadi seperti ini ? vampire gigit coklat ....


Thursday, November 8, 2012

tunda...

Posted by alifah@along at 11:22 PM
Reactions: 
3 juri yang cool..
date 9/11/12 yang ditunggu-tunggu , akhirnya ditunda ke minggu hadapan atau 2 minggu lagi... InsyaAllah, semoga dipermudahkan segala-galanya...amin...

* sebab tunda, keadaan batuk dan BP yang perlu di'monitor' oleh Doktor..

Wednesday, October 10, 2012

29 days to go...

Posted by alifah@along at 5:37 AM
Reactions: 
8 juri yang cool..
tarikh 9/11/12...ya... hati semakin berdebar-debar menanti hari itu...semoga dipermudahkan segalanya oleh Allah..Ameen..

---> Seorg muslim yg tertimpa musibah, kesedihan, keletihan walaupun tertusuk duri, niscaya karna Allah ingin melebur kesalahan2nya (HR.Bukhari)....Ameen..

Tuesday, October 2, 2012

Si Pemalas...

Posted by alifah@along at 10:18 PM
Reactions: 
1 juri yang cool..


Sebagai pembuka kata... sejak dua menjak ni, memang jadi pemalas untuk update perihal peribadi atau cerita-cerita kat blog ni.. tapi, hari-hari bukak...nak taip apa, jadi bingung...lagi suka update kat Instagram/ Twitter... bukan apa, mungkin sebab ianya pantas gitu..hehheee... apapun, byk yang ingin diluahkan, dan di catat di sini...sekian.. (entry melancong2 banyak lagi tergendala, fuhhhhh!!)


wordless wednesday (6)

Posted by alifah@along at 10:05 PM
Reactions: 
0 juri yang cool..




Marilah kita sama-sama menghayati rasa kecintaan dan rindu kepada junjungan kita Nabi Muhammad S.A.W..

Semoga sembuh..

Posted by alifah@along at 9:52 PM
Reactions: 
0 juri yang cool..
INSYAALLAH......amin

Tuesday, May 22, 2012

River Island ke Malaysia

Posted by alifah@along at 6:50 AM
Reactions: 
0 juri yang cool..

Salam semua... ni, nak promote River Island ni....River Island ni, kira brand UK yg selevel la dgn Topman/Topshop/Debenhams dll. cantik2 barang dia...kalau korang ada keinginan nak beg/baju jenis camna, u all message je farrah ni...ni blog kawan saya punyer..dia blh suggest beberapa jenis yang korang request tu... apapun, u all klik je dulu kat sini ... daffodil-closet nama blog dia...cekidout!!

Monday, March 19, 2012

ya, saya teruja..

Posted by alifah@along at 10:09 PM
Reactions: 
0 juri yang cool..
Puerto Princesa ...ingatkan, nama je cantik..mak i..google images...TERUJA..itu, word yg menggambarkan segala-galanya.... oh AA, kasi murah la skit tiket ke Clark (manila) tu..hehheee...
ok, actually, hari ni, terbaca kat FB, AA nak bawak kita semua p Puerto Princesa...tp, melalui Clark (Manila)....so, kena beli 2 tiket la ek..aduii...mahal nau nyer tiket KL-MANILA tu..hehhehee...nanti ada sale, baru nak beli..hehhehe :) mai nak pomot skit tempat ni..tgk gambarajah di bawah..ok







teruja tak? rasa nak melompat dlm gmbr pun ada..

Thursday, February 16, 2012

bila ngoya..

Posted by alifah@along at 8:20 PM
Reactions: 
2 juri yang cool..
Tuntutlah ilmu sehingga ke negara China..

inilah akibat pengaruh rakan sebaya :) RMK ke 11 agaknya..

Wednesday, February 15, 2012

wordless wednesday (5)

Posted by alifah@along at 1:43 AM
Reactions: 
2 juri yang cool..
berkat kesabaran dari jam 12tgh malam hingga 5.15 pagi... akhirnya dapat membeli untuk 11 org rombongan cik kiah dan abang kiah...dengan 3 kali booking...sila tepuk bahu sendiri

Monday, February 13, 2012

Korea Fever .. #1

Posted by alifah@along at 3:17 AM
Reactions: 
3 juri yang cool..
TAJUK : CITY HUNTER 
 rating diberi 5 bintang. Lee Min Ho, lakonan terbaik setakat ni. Kesan dari dari cerita ni, aku suka benda ni...
kampung style Lee Min Ho 
tp, yang ni lagi penting...makhluk yang berwarna Biru itu... aduiii
jatuh cinta la...
Hyundai Veloster in Blue Ocean

Saturday, February 11, 2012

orang itu..

Posted by alifah@along at 10:07 PM
Reactions: 
3 juri yang cool..
별을 좋아하는 사람은 꿈이 많고, (byeoreul johahaneun sarameun kkumi manko)
Orang yang suka bintang itu orangnya pemimpi
비를 좋아하는 사람은 슬픈 추억이 많고, (bireul johahaneun sarameun seulpeun chueogi manko)
Orang yang suka hujan itu orangnya melankolis
눈을 좋아하는 사람은 순수하고(nuneul johahaneun sarameun sunsuhago)
Orang yang suka salju itu orangnya tulus
꽃을 좋아하는 사람은 아름답고, (kkocheul johahaneun sarameun areumdapgo)
Orang yang suka bunga itu orangnya romantis
anda, mana satu?

Wednesday, February 8, 2012

wordless wednesday (4)

Posted by alifah@along at 2:04 AM
Reactions: 
0 juri yang cool..
"Ya Allah, aku berlinding dengan-Mu dari azab neraka jahanam, azab kubur, ujian hidup dan mati dan kedahsyatan ujian al-Masihi ad-dajal."

Wednesday, February 1, 2012

PENAWAR/UBAT KANSER

Posted by alifah@along at 5:47 PM
Reactions: 
0 juri yang cool..
Post ni bertujuan memberi/sharing maklumat / info yang saya dapat dari kawan saya.  Sesiapa yang ingin mendapatkan penawar/ubat kanser boleh dapati daripada kawan saya.

Call 019-9362993
Shahril

Produk untuk penawar kanser
1. B17 (Nitrilosides/Laetrile/Amygdalin)- ekstrak biji aprikot - agen pembunuh sel-sel kanser
2. Bromiline - ekstrak buah nenas - agen pemecah dinding sel kanser untuk membantu B17 bertindak lebih efektif
3. Graviola - ekstrak buah durian belanda - agen kemoterapi semulajadi, 10000 kali lebih kuat daripada dadah kemoterapi

Sesuai untuk semua jenis kanser tak kira tahap (stage) berapa.


JENIS-JENIS KANSER YANG BOLEH DIRAWAT

KANSER PAYUDARA
KANSER RAHIM
KANSER PROSTAT
KANSER PARU-PARU
KANSER USUS BESAR
KANSER SERVIKS/PANGKAL RAHIM
KANSER PUNDI KENCING
LEUKIMIA
KANSER REKTUM/DUBUR
KANSER TULANG
KANSER OTAK
KANSER OVARI
KANSER HATI
KANSER NODUS LIMPA/LYMPHOMA
KANSER KULIT
KANSER MULUT
KANSER HIDUNG
KANSER TIROID
KANSER TEKAK
KANSER TESTIS
KANSER ESOFAGUS/SALUR MAKAN
KANSER PERUT
KANSER PANKREAS
KANSER PITUITARI
KANSER KELENJAR LIUR
KANSER VAGINA/FARAJ
KANSER HEMPEDU/SALUR HEMPEDU
DAN LAIN-LAIN KANSER

B17 Amygdalin/Nitrilosides/Laetrile

Laetrile, Vitamin B-17 atau Amygdalin merupakan kimotherapi secara semulajadi dan boleh di dapati pada 1,200 jenis tumbuh-tumbuhan terutamanya pada biji dan buah seperti apricot, pic, buah plum epal dan lain-lain. Ia terdiri dari komponan glucocide dan radikal sianida “bio- accessible”. Ini bermaksud ia dapat menembusi membran selular sehinggalah kepada intrasel dengan tepat dan mudah.Sel-sel kanser, tidak kira jenis kanser, dikenali sebagai Trophoblasts.

Sel-sel trophoblasts ini mengandungi satu enzim dipanggil Beta-glucosidase, B17 (Amygdalin) merupakan sebuah alat untuk membuka kunci enzim ini . Bila B17 ini berjumpa dengan enzim beta glukosidase, B17 terurai untuk membentuk dua molekul glukosa, satu molekul benzaldehid dan satu molekul hidrogen sianida (HCN). Untuk pengetahuan anda hanya badan atau tubuh manusia yang mempunyai sell kanser sahaja mempunyai enzim ini ( Enzim Beta-glucosidase ). Sedangkan pada tubuh manusia norma enzim ini tidak ada. Enzim ini akan terbentuk di sekitar dinding sel kanser, enzim ini amat di perlukan oleh sel kanser untuk proses pembesaran. Sel kanser tidak dapat hidup jika tidak ada enzim ini.

Amygdalin akan lebih berkesan jika di gabungkan dengan Pancreatic Enzymes Univase Forte dan Biji Apricot

Jika tiada sel-sel kanser dalam badan, tiadalah beta glukosidase. Jika sekiranya tiada beta gllucosidase, tidak HCN akan terbentuk dari Laetrile, B17 atau Amigdalin. Sel-sel normal dalam organisma kita mengandungi satu enzim dipanggil Rodhanese yang "meneutralkan" Amygdalin. Enzim ini tidak membenarkan Amygdalin untuk membebaskan sianida. Dalam cara ini, Amygdalin cuma digunakan sebagai glukosa untuk sel-sel yang sihat dan menyediakan tenaga.

Rodhanese dari sel normal berfungsi untuk meneutralkan Hcn yang di bebaskan oleh B17 akibat bertindak balas dengan enzim Beta-glucosidase yang hanya boleh di jumpai pada sel kanser. Kita juga tahu B17 terurai untuk membentuk dua molekul glukosa, satu molekul benzaldehid dan satu molekul hidrogen sianida (HCN) setiap kali bertemu dengan enzim Beta-glucosidase. Dua molekul glukosa yang di uraikan ini akan di serap oleh sel normal, kesanya sel normal akan menjadi lebih bertenaga sedangkan benzaldehid dan satu molekul hidrogen sianida (HCN) tadi di naturalkan oleh Rodhanese.

Sel-sel malignan ( kanser ) tidak mengandungi enzim Rodhanese ini. Oleh kerana sel malignan tidak ada enzim Rodhanese makan HCN tidak dapat di naturalkan. B17 di aktifkan untuk membebaskan HCN. HCN terus memusnahkan sel malignan. Dalam situasi tidak di lindungi oleh enzim Rodhanese.
HCN yang telah di naturalkan oleh Enzim Rodhanese akan melalui proses Penyahtoksin, melalui kemampuan tisu mamalia dengan kehadiran sebatian sulfur menukarkan sianida kepada tiosianat. Dan di buang melalui sistem perkumuhan mamalia.

Bromiline

Bromelain adalah satu enzim iaitu dikeluarkan daripada batang dan buah nanas. Ia adalah digunakan bagi membantu mengurangkan keradangan dalam badan, mempercepatkan penyembuhan luka-luka dan lebam-lebam, dan membantu dalam penghadaman protein-protein. Kajian menunjukan berfaedah dalam membantu untuk melawan penyakit kardiovaskular dan kanser.

Bromelain adalah diterima dengan meluas sebagai satu rawatan berkesan untuk sakit dan bengkak disebabkan secara cedera (termasuk kecederaan sukan-sukan, pembedahan, dan jangkitan). Banyak kajian telah berkali-kali ditunjukkan bromelain bantuan keupayaan badan pulih daripada kecederaan dengan cepat lebih oleh mencegah pengumpulan fibrin dan bahan-bahan menghasut yang kuat, ibarat leukotrienes. Panel Pakar Jerman (Mentauliahkan E) telah diluluskan bromelain untuk rawatan bengkak dan kecederaan olahraga, dan mengesyorkan satu dos 80 untuk 120 miligram dua untuk harian tiga kali.

Terdapat bukti yang kukuh bahawa pengambilan 1,200 hingga 1,800 miligram bromelain satu hari boleh membantu mengenangkan kembali kesakitan akibat keradangan dan kanser dalam yang yang sengsara dengan artritis reumatoid.

Apabila digabungkan dengan antibiotik, bromelain boleh juga membantu mengurangkan keradangan yang menemani sinusitis. Kajian-kajian telah menunjukkan bahawa bromelain adalah baik untuk penurunan bengkak payu dara dan meningkatkan khadar pernafasan.

Bromelain menyekat pengagregatan (berkumpul) platelets, dan ia sangat membantu mencegah penyakit jantung disebabkan oleh pembentukan plak yang akan membawa kepada serangan jantung.

Ia sangat berkesan dalam merawat angina dan Chronic Obstructive Pulmonary Disease (COPD),
Bromelain dapat meningkatkan penyerapan beberapa dadah, termasuk antibiotik, ubat-ubat kemoterapi, dan tekanan darah tinggi. Bromelain boleh membantu rawatan-rawatan kanser menjadi lebih berjaya.

Bromelain boleh meningkatkan kesan-kesan ubat-ubatan lain juga, Seperti warfarin (Coumadin); anti Motrin, Advil, naproksen, dan aspirin; antiplatelet dadah clopidogrel (Plavix); herba-herba, ginkgo, latau bawang putih; dan dos vitamin tinggi E.

Bromelain boleh membantu yang menderita sindrom prahaid (PMS) oleh halangan prostaglandin hormon-hormon yang punca kejang prahaid, walaupun beberapa kajian telah menunjukkan bahawa bromelain boleh sebenarnya meningkatkan berdarah semasa haid.

Beberapa pakar mencadangkan mengambil bromelain di satu perut lapar.
Magnesium , kentang dan soybeans boleh mengganggu penyerapan bromelain.
Elakan bahan ini agar proses penyerapan Bromelain menjadi lebih bekesan.

Graviola

Durian Belanda atau Soursop, buah dari pohon Graviola adalah pembunuh semulajadi sel kanser yang ajaib dengan 10 ribu kali lebih kuat daripada terapi kemo. Tapi kenapa kita tidak tahu?

Kerana salah satu perusahaan dunia telah menutup rahsia penemuan penyelidikan tentang khasiat buah ini sebaik mungkin, mereka ingin agar dana penyelidikan yang dikeluarkan sangat besar, selama bertahun-tahun, ditambah pula keuntungan yang melimpah dengan cara menjadikan pohon Graviola Sintetis sebagai bahan utama ubat rawatan kanser.

Tapi mereka gagal untuk mendapatkan " Graviola Sintetis" untuk di keluarkan dari Graviola dan lakukan di makmal. Sepandai-pandai manusia tidak mungkin untuk meniru 1 bahan sahaja untuk membunuh sel kanser yang ada pada Graviola, bahan ini menjadi misteri hingga kesaat ini. Hanya manfaat dan kesan kesembuhan Graviola sahaja yang dapat kita nikmati.

Bila saya sebut graviola mungkin pembaca dah mula Bingung Durian belanda mungkin anda faham.... "alah..buah ini... aku pun tahu"...( mungkin dengan sinis anda menjawab )

Pohonnya rendah, di Brazil dinamai 'Graviola', di Sepanyol 'Guanabana' bahasa Inggeris dipanggil 'Soursop'. Di Indonesia, dikenali sebagai Buah Sirsak manakala di Malaysia dipanggil sebagai Durian Belanda. Buahnya agak besar, kulitnya berduri lembut, isi buah berwarna putih, rasanya masam-masam manis, dimakan dengan cara membuka kulitnya atau dibuat jus.

Khasiat dari buah durian belanda ini memberikan kesan anti tumor /
kanser yang sangat kuat, dan terbukti secara perubatan menyembuhkan segala jenis kanser.

Fungus dan Parasit
Selain menyembuhkan kanser, buah ini juga
berfungsi sebagai anti bakteria, anti fungus, berkesan melawan berbagai jenis parasit dan cacing. Untuk pengetahuan anda Kanser merupakan penyakit sel tidak ada hubungan dengan parasit bakteria atau fungus ( kulat), Tetapi

persekitaran yang dapat menyuburkan Sel kanser merupakan persekitaran yang menjadi "habitat" makhluk perosak ini. Inilah yang membuat organ yang di serang kanser akan menjadi lebih parah dan proses pereputan, pembusukan, penhancuran, penggulatan pada sel yang diserang kanser akan menjadi lebih teruk lagi. Proses kesembuhan akan menjadi lebih sukar lagi. Graviola merupakan satu-satunya produk yang terbukti bekesan menghalau, mengusir dan meracuni pendatang tanpa izin ini ( PATI )...

Serangan di mulut
Seluruh tubuh manusia merupakan persekitaran yang tidak selamat untuk di huni , fungus, bakteria, parasit setelah anda mengamalkan Graviola. Graviola akan di serap oleh badan melalui saluran darah. Semua sel di tubuh manusia melalui salur darah. Darah yang mengandungi zat dari Graviola dapat mengusir dan membunuh fungus, bakteria, parasit dan makhluk perosak. Salah satu tempat yang paling selamat untuk makhluk perosak ini melarikan diri adalah pada bahagian yang tidak mengandungi saluran darah iaitu gigi. Graviola teh merupakan salah satu produk yang dapat membasmikan fungus, bakteria, parasit dan makhluk perosak ini dengan cara yang sangat sederhana.

Aku di hukum bunuh...
Graviola juga dapat menurunkan tekanan darah tinggi,
kemurungan, stress, dan menormalkan kembali sistem saraf yang kurang baik. Bagi saya yang telah terlibat bersama-sama manusia istimewa ( Pesakit kanser ) , bahkan pernah mengusung keranda bersama meraka, menghadiri kenduri arwah dan menganjurkan beberapa seminar memotivasikan mereka.

Stress menunggu hukuman mati, stress mendengarkan " kata Dr Zul anda ada harapan mati... paling lama pun 3 bulan .." .... Stress akan menyebabkan NK ( Natural Killer ) anda tidak dapat berfungsi dengan baik. Sepatutnya energy anda di gunakan oleh NK untuk membunuh sel kanser tetapi energy anda di gunakan oleh stress... anda semakin lemah. Stresslah paling sukar untuk di atasi.

Bahkan semangat untuk hidup semakin pudar... Graviola sangat-sangat membantu di saat ini.

Salah satu contoh betapa pentingnya kewujudan Institut Sains Kesihatan
bagi orang-orang Amerika adalah kerana institut ini telah membuka
tabir rahsia buah ajaib ini. Fakta yang membingungkankan adalah: Jauh
dipedalaman hutan , tumbuh 'pohon ajaib', yang akan merubah cara
berfikir anda, doktor anda, dan dunia mengenai proses penyembuhan
kanser dan harapan untuk bertahan hidup.
Hasil penyelidikan membuktikan “pohon ajaib” dan buahnya ini :

1) Menyerang sel kanser secara efektif dan semulajadi, TANPA rasa
mual, berat badan turun, rambut gugur, seperti yang terjadi pada
terapi kemo.

2) Melindungi sistem kekebalan tubuh dan mencegah dari jangkitan yang
mematikan.

3) Pesakit merasakan lebih kuat, lebih sihat selama proses perawatan
/ penyembuhan.

4) Menambah tenaga dan penampilan fizikal semakin bertambah baik.

Sumber berita sangat mengejutkan ini berasal dari salah satu pengeluar
farmasi terbesar di Amerika. Buah Graviola telah diuji lebih dari 20
makmal, sejak tahun 1970-an hingga beberapa tahun berikutnya.
Hasil ujikaji dari ekstrak (sari) buah ini adalah :

1. Secara berkesan memilih sasaran dan membunuh sel jahat dari 12
jenis kanser yang berbeza, diantaranya kanser : Usus Besar, Payu Dara,
Prostat, Paru-Paru, Rahim, Otak dan Pankreas.

2. Daya kerjanya 10,000 kali lebih kuat dalam memperlambatkan
pertumbuhan sel kanser dan membunuh dibandingkan dengan Adriamycin dan Terapi Kemo
yang biasa digunakan!

3. Tidak seperti terapi kemo, ekstrak buah ini secara selektif hanya
memburu dan membunuh sel-sel jahat dan TIDAK membahayakan atau
membunuh sel-sel yang sihat.

4. Secara tradisional digunakan untuk mengubati cirit-birit, disentri, kutu kepala, neuralgia, penyakit Jantung, asma, hipertensi, parasit dan banyak lagi.

5.Membunuh cacing terutama pada kanak-kanak.

Penyelidikan telah dilakukan secara ekstensif pada pohon “ajaib”
ini,selama bertahun-tahun tapi kenapa kita tidak tahu langsung
mengenai hal ini ?

Jawabnya adalah : Begitu mudah kesihatan kita,
kehidupan kita, dikendalikan oleh yang memiliki wang dan kekuasaan!
Salah satu perusahaan ubat terbesar di Amerika dengan aset jutaan
dollar melakukan penyelidikan luar biasa pada pohon Graviola yang
tumbuh dihutan . Ternyata beberapa bahagian dari pohon ini :
kulit kayu, akar, daun, isi buah dan bijinya, selama berabad-abad
lamanya telah menjadi penawar bagi suku Indian di Amerika Selatan
untuk menyembuhkan : sakit jantung, asma, masalah berkaitan hati dan
rematik.

Dengan bukti-bukti ilmiah yang minimum, perusahaan yang
mengumpulkan dana dan sumber usaha manusia yang sangat besar bagi
tujuan melakukan penyelidikan dan berbagai ujian. Hasilnya sangat
menakjubkan. Graviola secara ilmiah telah terbukti sebagai agen
pembunuh sel kanser yang berkesan.

Tapi… kisah Graviola hampir berakhir disini. Kenapa??..

Dibawah undang-undang persekutuan, sumber bahan semulajadi untuk ubat
adalah DILARANG dipatentkan.

Perusahaan menghadapi masalah besar dan mereka berusaha sedaya upaya dengan pembiayaan sangat besar untuk membuat klon tiruan dari Graviola
ini agar ianya dapat dipatentkan sehingga dana yang dikeluarkan untuk
penyelidikan dan ujian dapat dituntut dan bahkan mengaup keuntungan
besar.

Tapi usaha ini tidak berhasil kerana Graviola tidak berjaya
diklon. Perusahaan gigit jari setelah mengeluarkan dana jutaan dolar
untuk usaha penyelidikan mereka.

Ketika mimpi untuk mendapatkan keuntungan besar beransur-ansur pudar,
kegiatan penyelidikan juga turut berhenti. Lebih parah lagi,
perusahaan menutup projek ini dan memutuskan untuk TIDAK menerbitkan
hasil penyelidikan ini.

Beruntunglah, ada salah seorang ilmuwan dari kumpulan penyelidik tidak
sanggup melihat kekejaman ini terjadi. Dengan mengorbankan kerjayanya,
dia menghubungi sebuah perusahaan yang biasa mengumpulkan bahan-bahan bersumberkan semulajadi dari hutan untuk penghasilan penawar.
Ketika para pakar penyelidik dari Institut Sains Kesihatan mendengar
berita keajaiban Graviola, mereka mulai lakukan usaha penyelidikan.
Hasilnya sangat mengejutkan. Graviola terbukti sebagai pohon pembunuh
sel kanser yang berkesan.

The National Cancer Institute mulakan penyelidikan ilmiah yang pertama
pada tahun 1976. Hasilnya membuktikan bahawa daun dan batang kayu
Graviola mampu menyerang dan menghancurkan sel-sel jahat kanser.
Sayangnya hasil ini hanya untuk keperluan dalaman dan tidak
dihebahkan.

Sejak 1976, Graviola telah terbukti sebagai pembunuh sel kanser yang
luar biasa pada ujikaji yang dilakukan oleh 20 makmal bebas yang
berbeza.

Satu kajian yang dihasilkan oleh the Journal of Natural Products
menyatakan bahawa kajian yang dilakukan oleh Catholic University di
Korea Selatan, mendakwa bahawa salah satu unsur kimia yang terkandung
di dalam Graviola, mampu memilih, membezakan dan membunuh sel kanser
usus besar dengan 10,000 kali lebih kuat berbanding dengan Adriamycin
dan terapi kemo!

Sebuah kajian di Purdue University pula membuktikan bahwa daun
Graviola mampu membunuh sel kanser secara berkesan, terutama sel
kanser: Prostat, Pankreas, dan Paru-paru.

Setelah hampir 7 tahun tidak ada berita mengenai Graviola, akhirnya
berita keajaiban ini pecah juga, melalui informasi dari agent seperti disebutkan terdahulu.

Call 019-9362993
Shahril

Wednesday, January 25, 2012

wordless wednesday (3)

Posted by alifah@along at 12:24 AM
Reactions: 
2 juri yang cool..

“The thing about women is, the most common of women can become a queen, and the most rarefied woman can become a maid – according to how she is treated by the person she loves.” – Seul

Tuesday, January 24, 2012

wordless wednesday (2)

Posted by alifah@along at 8:06 PM
Reactions: 
0 juri yang cool..
Norel pogoshipoyo

Monday, January 23, 2012

percubaan pertama..spagetti aglio olio..

Posted by alifah@along at 11:05 PM
Reactions: 
1 juri yang cool..
hehhehe..belum cuba belum tahu..bila dah cuba, ok, boleh buat lagi :)


campak olive oil+garlic+lauk(suka hati lauk apa. seafood la best)+daun persley+blackpepper+carrot+garam secukup rasa..settle..gaul dgn spagetti yg telah direbus..last sekali, kalau ada chili flakes..pastu, makanggggg!!

Info Sihat :

KEISTIMEWAAN MINYAK ZAITUN

1. Membantu memberi kesuburan kulit wajah.

2. Membantu mencegah keracunan.

3. Membantu sistem penghadaman.

4. Membantu menyingkir parasit pada usus.

5. Membantu menyihatkan rambut dan menghilangkan kelemumur.

6. Dengan campuran sedikit garam, boleh menjadi ubat mujarab bagi penyakit gigi dan gusi.

7. Mengandungi bahan anti penuaan.

8. Membantu menguatkan tenaga batin.

9. Membantu mengatasi kesan melecur dan parut.

10. Sebagai bahan urutan yang membantu menguatkan organ, sendi dan otot serta melegakan sakit.

11. Membantu melegakan athritis dan sciatica.

12. Membantu menjauhkan kanser usus dan pelbagai kanser lain.

13. Mengurangkan pengambilan lemak dalam diet harian.

14. Membantu menghindari penyakit kardiovaskular dan arteriosclerosis.

15. Membantu mengelakkan pembentukan batu hempedu (gallstone).

16. Membantu sistem penghadaman dan mengurangkan ulser perut.

17. Sebagai Antioksidan dan antikanser semulajadi.

18. Membantu keseimbangan metablisme tubuh, pertumbuhan tulang dan tubuh yang baik (khasnya bagi kanak-kanak).

19. Membekalkan kanvitamin E.

20. Membantu mengekalkan kecantikan (kulit dan rambut).

21. Membantu menstabilan asid lemak.

22. Membekalkan pelbagai vitamin untuk antipenuaan.

23. Sebagai kegunaan masaj terapi.

24. Membekalkan omega 9.

Thursday, January 19, 2012

Lagu Kesetiaan..

Posted by alifah@along at 8:33 PM
Reactions: 
0 juri yang cool..


"A Thousand Years"
by CHRISTINA PERRI LYRICS

Heart beats fast
Colors and promises
How to be brave
How can I love when I'm afraid to fall
But watching you stand alone
All of my doubt suddenly goes away somehow

One step closer

[Chorus:]
I have died everyday waiting for you
Darling don't be afraid I have loved you
For a thousand years
I'll love you for a thousand more

Time stands still
Beauty in all she is
I will be brave
I will not let anything take away
What's standing in front of me
Every breath
Every hour has come to this

One step closer

[Chorus:]
I have died everyday waiting for you
Darling don't be afraid I have loved you
For a thousand years
I'll love you for a thousand more

And all along I believed I would find you
Time has brought your heart to me
I have loved you for a thousand years
I'll love you for a thousand more

One step closer
One step closer

[Chorus:]
I have died everyday waiting for you
Darling don't be afraid I have loved you
For a thousand years
I'll love you for a thousand more

And all along I believed I would find you
Time has brought your heart to me
I have loved you for a thousand years
I'll love you for a thousand more

Thursday, January 12, 2012

UJIAN MENGESAN JIN (ngeriii nyer ujian)

Posted by alifah@along at 8:42 PM
Reactions: 
1 juri yang cool..

Ujian Mengesan Jin Dalam Badan Anda

Assalamualaikum…

Mungkin kita semua pernah mengalami perasaan ganjil di mana kadang-kadang kita terlihat bayangan orang di tengah malam. Suara ganjil memanggil kita ketika berseorangan. Bunyi-bunyi pelik dan seumpamanya. Hal ini berkemungkinan berlaku kerana kita tinggal bersama makhluk Allah yang lain iaitu Jin.
Tidak mengapa jika tinggal satu bumbung, tetapi bagaimana pula keadaannya jika mereka tinggal di dalam badan kita? Mungkin kita akan mengalami banyak masalah dan penyakit misteri. Oleh itu adalah penting untuk kita mengesan adakah badan kita ditumpang oleh makhluk ini? Mari sama-sama kita mencuba..

Langkah 1

Play RUQYAH SYARIAH di bawah ini dan dengar sehingga tamat (20min) menggunakan headphone dengan volume yang kuat.


  Langkah2

Pejamkan mata dan jangan ikut bacaan ayat-ayat ini baik dimulut atau dihati.

Langkah 3

Perhatikan setelah selesai… Jika anda batuk, berpeluh-peluh, terasa mual, jantung berdegup kencang, terasa berdebar-debar, ada benda bergerak-gerak di bawah kulit, sendawa, mengantuk, pening dan menguap, maka sahlah badan anda dihuni JIN.

Berjumpalah dengan ustaz atau ahli perubatan yang lebih mahir untuk mengesahkannya dan berubatlah secepat mungkin sebelum ia merebak menjadi lebih teruk. Di bawah ini ada sebuah video khas penerangan oleh ustaz Sharhan Shafie tentang cara-cara mengetahui adakah kita mewarisi saka.



SIMPTOM AWAL GANGGUAN JIN
1) Sakit kepala selepas waktu asar ke atas.
2) Badan terasa berat dan malas.
3) Sukar mendapat jodoh.
4) Badan terasa bisa-bisa.
5) Sakit ketika ziarah orang meninggal.
6) Sukar tidur malam.
7) Sakit pinggang tanpa sebab.
8 ) Sakit dada bila waktu asar keatas.
9) Mimpi melihat binatang seperti ular dan sebagainya.
10) Bermimpi bayi atau menyusukan bayi.
11) Bermimpi di tempat tinggi.
12) Bermimpi di tempat yang kotor.
13) Sakit anggota badan tertentu seperti kaki selepas waktu asar.
14) Ada terasa benda bergerak dibawah kulit.
15) Bayi kerap menangis.
16) Bunyi guli jatuh diatas syiling.
17) Suami isteri kerap bertengkar walau perkara kecil.
18) Sayang melampau-lampau pada orang yang baru dikenali.
19) Malas beribadat.
20) Nyanyuk ketika usia lanjut.
21) Panas baran.
22) Sikap berubah secara mendadak.
23) Gelisah dan panas ditengkuk bila dengar al-quran.
24) Suka melakukan tabiat buruk.
25) Kerap sendawa bila mendengar al-quran.
26) Kerap keguguran.
27) Gagal melakukan hubungan kelamin.
28) Mengantuk bila dengar al-quran.
29) Bermimpi seram yang menakutkan.
30) Darah haid turun lebih 15 hari.
31) Batuk yang berpanjangan.
32) Selalu ditindih ketika tidur.
33) Kuat berangan.
34) Terlalu rasa rendah diri dan tidak berkeyakinan.
35) Nafsu seksual yang melampau.
36) Selalu melihat kelibat dirumah.
37) Terasa diri selalu diperhatikan.
38) Mandul.
39) Kerap mendengar sesuatu bisikan.
40) Melihat jin secara terus.
41) Sakit mental atau gila.
Apa Itu Santau? Artikel tentang Santau boleh di baca di sini: Santau Itu Sihir!
Amalkan zikir di atas 100x tiap2 pagi & petang selama sebulan, insyaAllah diri anda akan dipagar dan gangguan jin pun akan beransur hilang.

note : saya tak berani nak buat lagi..InsyaAllah, nak cuba... 

copy and paste dari  http://wanwma.com/agama/ujian-mengesan-jin-dalam-badan-anda/    

(kredit)


Tuesday, January 10, 2012

Hacked ke?

Posted by alifah@along at 8:44 PM
Reactions: 
0 juri yang cool..
dari 07 Januari 2012 lepas, Facebook saya tak boleh access..Kena Hacked!! haaaa, kena Hacked..yang macam isu artis2 tu..hahhahahaa....bewok mana la suka2 hacked ni....so, saya perlukan, Hackers untuk unHacked saya punya FB tu...Glamour sangat ke???dah sama level dgn artis ke??...puuiiiiiii...adoiii..kurangla aktiviti sosial dan membuat ketupat tu..hehheee....nak kata macam mana ntah....yang pasti, macam2 ada dlm tu..uhuk..uhuk..uhuk.uhuk (nangis tak ada lagu)...sayang...


sesaper blh tolong, silalah muncul !! 

terus takder semangat buat kerja, sbb tak leh nak berFB...
tp, Twitter pun lagi layan sei... :) ..Twitter friends, korang perasan tak, aku sgt suka update dlm twitter? hehheee...kadang2, bercakap sorang2 pun ada..hehhee...inilah sbbnya..so, skrg, layan Twitter dulu la...saper nak follow i yang glemer mcm artis ni, silala... dotdotdot  ... hahhahaa..biasa2 jela..

Thursday, January 5, 2012

semoga SYAHID milikmu.. (part 3)

Posted by alifah@along at 9:08 PM
Reactions: 
0 juri yang cool..
salam...rentetan dari episode 1 dan 2...
akhirnya, suami arwah Noria Idris approve jugak saya sebagai kawan dlm FB...so, blh la tahu serba sedikit mengenai Rayyan Ikhwan...


"06.01.12 - Genap 2minggu usia Rayyan Ikhwan..anak ini masih brjuang utk hidup..Allah ul Karim..aku memohon smbuhknlah dia dgn kesihatan smpurna..berilah ketabahan & semangat juang yg tinggi..berilah dia peluang mmbalas pngorbanan ibu & ayahnya..Allahuakbar..aku memohon padaMu ya Allah.."
"1030am, 06.01.12 - sudilah kiranya, shbt2 dpt mndoakan keselamatan & kesihatan yg smpurna buat anak saya, Rayyan Ikhwan yg kini masih di Wad 2, HRPZ II..sudah celik mata, namun masih belum dpt merasai air susu breastfeed ibu saudaranya.stakat ini, tiub dimasukkan dari saluran tekak terus ke saluran perut baby.moga barakah & doa shbt2 di hari Jumaat dimkbulkan..jika tidak keberatan, dpt solat hajat.."
Semoga Rayyan kuat ya... Amin... 

Monday, January 2, 2012

semoga SYAHID milikmu.. (part 2)

Posted by alifah@along at 8:27 PM
Reactions: 
2 juri yang cool..
rentetan dari cerita lepas ,

update hari ni, 03/01/2012
segala info diperoleh dari FB abang arwah..

Rayyan Ikhwan sejak 2 hari lepas telah dijangkiti kuman dalam darahnya. Sekarang beliau dikuarantin dari dilawat orang luar kecuali ayahnya sahaja. Doktor mengesahkan ada sedikit masalah dalam bahagian kiri sel otaknya akibat dari darah tidak sampai semasa lemas dalam kandungan dulu. Sahabat-sahabat tolong doakan moga Rayyan dapat hidup sihat. Jika tak keberatan, buatlah solat hajat. 
Video ini disiapkan oleh abang Amin Idris sebagai dedikasi buat adinda yang dirindu... Noria Idris... 
"I miss you sis. You're forever in my heart."

video
 syahdunya :(
 

Sunday, January 1, 2012

lawak tetapi berisi..

Posted by alifah@along at 5:52 PM
Reactions: 
0 juri yang cool..
Sesi Sembang Santai Islamik antara Ustaz Azhar Idrus & Zizan raja lawak pada malam 'count-up' (31/12/11,sabtu)..

1. Apakah Hukum sambut countdown...?
UAI:"countdown tu mende"...??
Zizan: !@#$*...emm.."count tu, kire..down tu, bawah...2011 ke 2012.."
UAI: "count up la gitu..11 ke 12...."
zizan: !@#*.... =)
--> Kata ulama' countdown bukan perayaan...ianya jatuh haram mengikut cara(perbuatan) kite...jatuh haram sekiranya sambut dengan buat maksiat,mnum arak,judi,ambil dadah,dll....

2. Apakah hukum main bunga api...?
--> Ulama'2 sepakat menyatakan setiap perbuatan yang ada membazir = tidak harus...samada makruh @ haram.. Jika beli sedikit mercun kemudian bakar,makruh kerana membazir sedikit duit.. sekiranya membazir berlebihan jadi Haram.. contohnye beli sampai beratus2,beribu2 ringgit...kalau bunga api untuk sambutan tahun baru terang2 haram kerana ambil duit rakyat beratus2 ribu ringgit, pembaziran yg nyata...

3. Pandu kereta sorang2 pd pukul 3pagi...smpai kt lampu isyarat,lampu merah..boleh tak nk teruskan kerana tiada kenderaan lain ketika itu,jalan sunyi...
--> Peraturan kerajan buat bg menyelesaikan maslahatan rkyt..lampu isyarat dicipta untuk jln yg sibuk/sesak.. dlm jln kmpung ade lampu isyarat x?tiada sbb jln kampung xsibuk... Boleh jalan,jika yakin tiada kenderaan lain ketika
itu(dari arah kiri,kanan,depan) dan yakin tiada mudarat kpd org lain..peraturan mnusia boleh ditukar mengikut keadaan..tetapi Undang2 ALLAH(Quran),tak boleh diubah sampai bile2...

4. Betul ke alat muzik tu najis..?? UAI: "Betul.....sekiranya ada tahi ayam pada alat muzik itu"....=)
--> Najis ialah benda yg keluar dari kemaluan... kalau binatang,anjing & babi..haiwan mati(bangkai) juga najis.. Jika main alat muzik sampai lalai,tu yg jd haram... bunyi2-an ni dibenarkan... dalilnya, dalam kitab2 bab Nikmat
Syurga = Allah ada sediakan bunyi2-an didalam syurga nanti...

5. Hiburan itu haram sebab melalaikan...ape pendapat ustaz...
--> Manusia mmg suke kpd permainan & hiburan.. Islam bukan agama menghalang(semuanya haram) tetapi agama mendidik..hiburan dibenarkan cume kite yg xpandai jaga diri (lalai dr perkara wajib,mabuk,maksiat)...tu yg
jd haram tu..Boleh hiburkan diri sekejap setelah penat kerja @ beribadah.. boleh bermain supaya xbosan..Allah juga hendakkan supaya hamba2nya sihat n cergas untuk melakukan kerja n kewajipan2 lain..niat dlm hati, hiburan kerana Allah...

6. "Saya tgk vcd kuliah Ustaz...ustaz kate,perempuan xwajib pakai tudung..lepas tu vcd lekat..xleh nk tgk ayat seterusnya"...=) betul ke perempuan xwajib pkai tudung...??
--> Betul perempuan xwajib pakai tudung...yg WAJIB ADALAH TUTUP SELURUH AURAT... aurat ialah apa2 bhgian pd anggota bdn yg tidak boleh dilihat oleh lelaki yg bukan mahram.. kalau pkai tudung tp nmpk jugak rmbut kat dalam(tudung nipis bayang) haram jgk...kalau pkai tudung tp rambut keluar(jambul) haram jgk..
pakai tudung tp pkai baju lengan pendek,haram jgk...pakai tudung singkat,haram jugak..jd tutuplah aurat..WAJIB..faham molek..

7. Masa duduk tahiyat awal, anak datang duduk atas peha...batal tak..?
UAI:"Batal...sekiranya si ayah terkentut"...=)
--> Tak batal sebenarnye..kecuali jika si anak itu dalam keadaan bernajis... dalilnya, pernah satu ketika Rasulullah sedang sujud,cucu baginda iaitu saidina hussin tibe2 naik atas belakang baginda..baginda sujud lama2..tidak terus
bangun kerana fikirkan cucunya xpuas lg bermain dan juga bimbang sekiranya saidina hussin terjatuh jika baginda bangun...dalam solat,boleh meraikan kanak2...

8. "Babpe (sebab ape/kenapa) ustaz tak berpasangan ngan zizan masuk raja lawak...?"
--> Ustaz mengajar untuk tarik minat orang muda..kalau mengajar lurus mendata(straight) aje, orang muda xberapa suke...datang 2,3kali pastu xdtg dh sbb bosan...kena pelbagaikan cara.. Alhamdulillah,orang muda
datang kuliah...yang xsuke datang kuliah,jadi suke datang kuliah...kite nk hasilnye....

9. "Saya suka tengok cerite hantu...sampai takut nk gi ke dapur waktu malam..isteri saya lagi la takut..." =)
Apa hukum tengok cerite hantu...?
--> Sengaja tengok suatu bende yang buat kite takut,tetapi bende takut tu xdk faedah = Makruh... Kalau tengok suatu benda yg membawa takut kepada Akhirat(ALLAH),contohnya tengok orang mati = Sunat...
Jika takut pada bende yang hanya lakonan(filem/drama)..? = maknenye kite 'tak sihat'...=)

10. "Saya nak derma tabung masjid rm10..tetapi terambil duit rm50 dan termasuk ke dlm tabung masjid..boleh tak saya nak mitak balik(baki)...?" =)
--> Boleh mitak balik...dengan syarat kena bersumpah dulu...jika imam x yakin dengan dia,imam xwajib bagi... fikirkan hikmah...mungkin Allah nk bg ganjaran yg besar pd kite...redha aje lah...

11. "Kenapa wanita suka berbelanja..isteri saya janji, sekali ni je-sekali ni je,tp beli jgk"....=)
--> wanita mcm bdk2...suke membeli..contohnye bdk2,pantang tgk mainan terus je nk,padahal mainan dh byk kt umah...mcm juga wanita, padahal baju,kasut byk dlm almari yg xpkai lg..nk beli lg..wanita mmg suke tgk benda yg cantik.. memang tugas
suami cari duit, isteri habiskan duit..kalau bukan isteri yg habiskan duit, siapa lg...kalau bkn isteri,siapa lg yg nk beli periuk,kuali,dll...suami jgn marah..isteri besar jasanya..tlg beranakkan anak, jaga anak2, tlg basuh bju kite,tlg msak,kemaskan umah,dll...

12. "Saya rajin berkerja,taat perintah agama,solat xtinggal...boleh tak nk jd menantu ustaz..?"....=)
-->Boleh...dlm hadis pon nabi berpesan,jika ada seorang lelaki yg beragama dtg meminta anakmu,maka segerakanlah menerimanya... nabi tak syaratkan mengambil menantu yang PANDAI AGAMA ( ulama,ustaz,al- hafiz)...tetapi cukuplah yg JAGA AGAMA(bersolat 5waktu,berpuasa penuh,dll)...

Saturday, December 1, 2012

ubat...

Posted by alifah@along at 5:05 AM 2 comments
kawan saya pernah mengatakan, salah satu ubat untuk hilangkan STRESS ialah CHOCOLATE.... so, saya berhajat makan coklat di waktu dan ketika ini... adakah berbentuk-bentuk ini ?






atau mungkin yang ni je dah mencukupi ???


mungkin jadi seperti ini ? vampire gigit coklat ....


Continue Reading

Thursday, November 8, 2012

tunda...

Posted by alifah@along at 11:22 PM 3 comments
date 9/11/12 yang ditunggu-tunggu , akhirnya ditunda ke minggu hadapan atau 2 minggu lagi... InsyaAllah, semoga dipermudahkan segala-galanya...amin...

* sebab tunda, keadaan batuk dan BP yang perlu di'monitor' oleh Doktor..
Continue Reading

Wednesday, October 10, 2012

29 days to go...

Posted by alifah@along at 5:37 AM 8 comments
tarikh 9/11/12...ya... hati semakin berdebar-debar menanti hari itu...semoga dipermudahkan segalanya oleh Allah..Ameen..

---> Seorg muslim yg tertimpa musibah, kesedihan, keletihan walaupun tertusuk duri, niscaya karna Allah ingin melebur kesalahan2nya (HR.Bukhari)....Ameen..
Continue Reading

Tuesday, October 2, 2012

Si Pemalas...

Posted by alifah@along at 10:18 PM 1 comments


Sebagai pembuka kata... sejak dua menjak ni, memang jadi pemalas untuk update perihal peribadi atau cerita-cerita kat blog ni.. tapi, hari-hari bukak...nak taip apa, jadi bingung...lagi suka update kat Instagram/ Twitter... bukan apa, mungkin sebab ianya pantas gitu..hehheee... apapun, byk yang ingin diluahkan, dan di catat di sini...sekian.. (entry melancong2 banyak lagi tergendala, fuhhhhh!!)


Continue Reading

wordless wednesday (6)

Posted by alifah@along at 10:05 PM 0 comments




Marilah kita sama-sama menghayati rasa kecintaan dan rindu kepada junjungan kita Nabi Muhammad S.A.W..
Continue Reading

Semoga sembuh..

Posted by alifah@along at 9:52 PM 0 comments
INSYAALLAH......amin
Continue Reading

Tuesday, May 22, 2012

River Island ke Malaysia

Posted by alifah@along at 6:50 AM 0 comments

Salam semua... ni, nak promote River Island ni....River Island ni, kira brand UK yg selevel la dgn Topman/Topshop/Debenhams dll. cantik2 barang dia...kalau korang ada keinginan nak beg/baju jenis camna, u all message je farrah ni...ni blog kawan saya punyer..dia blh suggest beberapa jenis yang korang request tu... apapun, u all klik je dulu kat sini ... daffodil-closet nama blog dia...cekidout!!

Continue Reading

Monday, March 19, 2012

ya, saya teruja..

Posted by alifah@along at 10:09 PM 0 comments
Puerto Princesa ...ingatkan, nama je cantik..mak i..google images...TERUJA..itu, word yg menggambarkan segala-galanya.... oh AA, kasi murah la skit tiket ke Clark (manila) tu..hehheee...
ok, actually, hari ni, terbaca kat FB, AA nak bawak kita semua p Puerto Princesa...tp, melalui Clark (Manila)....so, kena beli 2 tiket la ek..aduii...mahal nau nyer tiket KL-MANILA tu..hehhehee...nanti ada sale, baru nak beli..hehhehe :) mai nak pomot skit tempat ni..tgk gambarajah di bawah..ok







teruja tak? rasa nak melompat dlm gmbr pun ada..
Continue Reading

Thursday, February 16, 2012

bila ngoya..

Posted by alifah@along at 8:20 PM 2 comments
Tuntutlah ilmu sehingga ke negara China..

inilah akibat pengaruh rakan sebaya :) RMK ke 11 agaknya..
Continue Reading

Wednesday, February 15, 2012

wordless wednesday (5)

Posted by alifah@along at 1:43 AM 2 comments
berkat kesabaran dari jam 12tgh malam hingga 5.15 pagi... akhirnya dapat membeli untuk 11 org rombongan cik kiah dan abang kiah...dengan 3 kali booking...sila tepuk bahu sendiri
Continue Reading

Monday, February 13, 2012

Korea Fever .. #1

Posted by alifah@along at 3:17 AM 3 comments
TAJUK : CITY HUNTER 
 rating diberi 5 bintang. Lee Min Ho, lakonan terbaik setakat ni. Kesan dari dari cerita ni, aku suka benda ni...
kampung style Lee Min Ho 
tp, yang ni lagi penting...makhluk yang berwarna Biru itu... aduiii
jatuh cinta la...
Hyundai Veloster in Blue Ocean

Continue Reading

Saturday, February 11, 2012

orang itu..

Posted by alifah@along at 10:07 PM 3 comments
별을 좋아하는 사람은 꿈이 많고, (byeoreul johahaneun sarameun kkumi manko)
Orang yang suka bintang itu orangnya pemimpi
비를 좋아하는 사람은 슬픈 추억이 많고, (bireul johahaneun sarameun seulpeun chueogi manko)
Orang yang suka hujan itu orangnya melankolis
눈을 좋아하는 사람은 순수하고(nuneul johahaneun sarameun sunsuhago)
Orang yang suka salju itu orangnya tulus
꽃을 좋아하는 사람은 아름답고, (kkocheul johahaneun sarameun areumdapgo)
Orang yang suka bunga itu orangnya romantis
anda, mana satu?
Continue Reading

Wednesday, February 8, 2012

wordless wednesday (4)

Posted by alifah@along at 2:04 AM 0 comments
"Ya Allah, aku berlinding dengan-Mu dari azab neraka jahanam, azab kubur, ujian hidup dan mati dan kedahsyatan ujian al-Masihi ad-dajal."
Continue Reading

Wednesday, February 1, 2012

PENAWAR/UBAT KANSER

Posted by alifah@along at 5:47 PM 0 comments
Post ni bertujuan memberi/sharing maklumat / info yang saya dapat dari kawan saya.  Sesiapa yang ingin mendapatkan penawar/ubat kanser boleh dapati daripada kawan saya.

Call 019-9362993
Shahril

Produk untuk penawar kanser
1. B17 (Nitrilosides/Laetrile/Amygdalin)- ekstrak biji aprikot - agen pembunuh sel-sel kanser
2. Bromiline - ekstrak buah nenas - agen pemecah dinding sel kanser untuk membantu B17 bertindak lebih efektif
3. Graviola - ekstrak buah durian belanda - agen kemoterapi semulajadi, 10000 kali lebih kuat daripada dadah kemoterapi

Sesuai untuk semua jenis kanser tak kira tahap (stage) berapa.


JENIS-JENIS KANSER YANG BOLEH DIRAWAT

KANSER PAYUDARA
KANSER RAHIM
KANSER PROSTAT
KANSER PARU-PARU
KANSER USUS BESAR
KANSER SERVIKS/PANGKAL RAHIM
KANSER PUNDI KENCING
LEUKIMIA
KANSER REKTUM/DUBUR
KANSER TULANG
KANSER OTAK
KANSER OVARI
KANSER HATI
KANSER NODUS LIMPA/LYMPHOMA
KANSER KULIT
KANSER MULUT
KANSER HIDUNG
KANSER TIROID
KANSER TEKAK
KANSER TESTIS
KANSER ESOFAGUS/SALUR MAKAN
KANSER PERUT
KANSER PANKREAS
KANSER PITUITARI
KANSER KELENJAR LIUR
KANSER VAGINA/FARAJ
KANSER HEMPEDU/SALUR HEMPEDU
DAN LAIN-LAIN KANSER

B17 Amygdalin/Nitrilosides/Laetrile

Laetrile, Vitamin B-17 atau Amygdalin merupakan kimotherapi secara semulajadi dan boleh di dapati pada 1,200 jenis tumbuh-tumbuhan terutamanya pada biji dan buah seperti apricot, pic, buah plum epal dan lain-lain. Ia terdiri dari komponan glucocide dan radikal sianida “bio- accessible”. Ini bermaksud ia dapat menembusi membran selular sehinggalah kepada intrasel dengan tepat dan mudah.Sel-sel kanser, tidak kira jenis kanser, dikenali sebagai Trophoblasts.

Sel-sel trophoblasts ini mengandungi satu enzim dipanggil Beta-glucosidase, B17 (Amygdalin) merupakan sebuah alat untuk membuka kunci enzim ini . Bila B17 ini berjumpa dengan enzim beta glukosidase, B17 terurai untuk membentuk dua molekul glukosa, satu molekul benzaldehid dan satu molekul hidrogen sianida (HCN). Untuk pengetahuan anda hanya badan atau tubuh manusia yang mempunyai sell kanser sahaja mempunyai enzim ini ( Enzim Beta-glucosidase ). Sedangkan pada tubuh manusia norma enzim ini tidak ada. Enzim ini akan terbentuk di sekitar dinding sel kanser, enzim ini amat di perlukan oleh sel kanser untuk proses pembesaran. Sel kanser tidak dapat hidup jika tidak ada enzim ini.

Amygdalin akan lebih berkesan jika di gabungkan dengan Pancreatic Enzymes Univase Forte dan Biji Apricot

Jika tiada sel-sel kanser dalam badan, tiadalah beta glukosidase. Jika sekiranya tiada beta gllucosidase, tidak HCN akan terbentuk dari Laetrile, B17 atau Amigdalin. Sel-sel normal dalam organisma kita mengandungi satu enzim dipanggil Rodhanese yang "meneutralkan" Amygdalin. Enzim ini tidak membenarkan Amygdalin untuk membebaskan sianida. Dalam cara ini, Amygdalin cuma digunakan sebagai glukosa untuk sel-sel yang sihat dan menyediakan tenaga.

Rodhanese dari sel normal berfungsi untuk meneutralkan Hcn yang di bebaskan oleh B17 akibat bertindak balas dengan enzim Beta-glucosidase yang hanya boleh di jumpai pada sel kanser. Kita juga tahu B17 terurai untuk membentuk dua molekul glukosa, satu molekul benzaldehid dan satu molekul hidrogen sianida (HCN) setiap kali bertemu dengan enzim Beta-glucosidase. Dua molekul glukosa yang di uraikan ini akan di serap oleh sel normal, kesanya sel normal akan menjadi lebih bertenaga sedangkan benzaldehid dan satu molekul hidrogen sianida (HCN) tadi di naturalkan oleh Rodhanese.

Sel-sel malignan ( kanser ) tidak mengandungi enzim Rodhanese ini. Oleh kerana sel malignan tidak ada enzim Rodhanese makan HCN tidak dapat di naturalkan. B17 di aktifkan untuk membebaskan HCN. HCN terus memusnahkan sel malignan. Dalam situasi tidak di lindungi oleh enzim Rodhanese.
HCN yang telah di naturalkan oleh Enzim Rodhanese akan melalui proses Penyahtoksin, melalui kemampuan tisu mamalia dengan kehadiran sebatian sulfur menukarkan sianida kepada tiosianat. Dan di buang melalui sistem perkumuhan mamalia.

Bromiline

Bromelain adalah satu enzim iaitu dikeluarkan daripada batang dan buah nanas. Ia adalah digunakan bagi membantu mengurangkan keradangan dalam badan, mempercepatkan penyembuhan luka-luka dan lebam-lebam, dan membantu dalam penghadaman protein-protein. Kajian menunjukan berfaedah dalam membantu untuk melawan penyakit kardiovaskular dan kanser.

Bromelain adalah diterima dengan meluas sebagai satu rawatan berkesan untuk sakit dan bengkak disebabkan secara cedera (termasuk kecederaan sukan-sukan, pembedahan, dan jangkitan). Banyak kajian telah berkali-kali ditunjukkan bromelain bantuan keupayaan badan pulih daripada kecederaan dengan cepat lebih oleh mencegah pengumpulan fibrin dan bahan-bahan menghasut yang kuat, ibarat leukotrienes. Panel Pakar Jerman (Mentauliahkan E) telah diluluskan bromelain untuk rawatan bengkak dan kecederaan olahraga, dan mengesyorkan satu dos 80 untuk 120 miligram dua untuk harian tiga kali.

Terdapat bukti yang kukuh bahawa pengambilan 1,200 hingga 1,800 miligram bromelain satu hari boleh membantu mengenangkan kembali kesakitan akibat keradangan dan kanser dalam yang yang sengsara dengan artritis reumatoid.

Apabila digabungkan dengan antibiotik, bromelain boleh juga membantu mengurangkan keradangan yang menemani sinusitis. Kajian-kajian telah menunjukkan bahawa bromelain adalah baik untuk penurunan bengkak payu dara dan meningkatkan khadar pernafasan.

Bromelain menyekat pengagregatan (berkumpul) platelets, dan ia sangat membantu mencegah penyakit jantung disebabkan oleh pembentukan plak yang akan membawa kepada serangan jantung.

Ia sangat berkesan dalam merawat angina dan Chronic Obstructive Pulmonary Disease (COPD),
Bromelain dapat meningkatkan penyerapan beberapa dadah, termasuk antibiotik, ubat-ubat kemoterapi, dan tekanan darah tinggi. Bromelain boleh membantu rawatan-rawatan kanser menjadi lebih berjaya.

Bromelain boleh meningkatkan kesan-kesan ubat-ubatan lain juga, Seperti warfarin (Coumadin); anti Motrin, Advil, naproksen, dan aspirin; antiplatelet dadah clopidogrel (Plavix); herba-herba, ginkgo, latau bawang putih; dan dos vitamin tinggi E.

Bromelain boleh membantu yang menderita sindrom prahaid (PMS) oleh halangan prostaglandin hormon-hormon yang punca kejang prahaid, walaupun beberapa kajian telah menunjukkan bahawa bromelain boleh sebenarnya meningkatkan berdarah semasa haid.

Beberapa pakar mencadangkan mengambil bromelain di satu perut lapar.
Magnesium , kentang dan soybeans boleh mengganggu penyerapan bromelain.
Elakan bahan ini agar proses penyerapan Bromelain menjadi lebih bekesan.

Graviola

Durian Belanda atau Soursop, buah dari pohon Graviola adalah pembunuh semulajadi sel kanser yang ajaib dengan 10 ribu kali lebih kuat daripada terapi kemo. Tapi kenapa kita tidak tahu?

Kerana salah satu perusahaan dunia telah menutup rahsia penemuan penyelidikan tentang khasiat buah ini sebaik mungkin, mereka ingin agar dana penyelidikan yang dikeluarkan sangat besar, selama bertahun-tahun, ditambah pula keuntungan yang melimpah dengan cara menjadikan pohon Graviola Sintetis sebagai bahan utama ubat rawatan kanser.

Tapi mereka gagal untuk mendapatkan " Graviola Sintetis" untuk di keluarkan dari Graviola dan lakukan di makmal. Sepandai-pandai manusia tidak mungkin untuk meniru 1 bahan sahaja untuk membunuh sel kanser yang ada pada Graviola, bahan ini menjadi misteri hingga kesaat ini. Hanya manfaat dan kesan kesembuhan Graviola sahaja yang dapat kita nikmati.

Bila saya sebut graviola mungkin pembaca dah mula Bingung Durian belanda mungkin anda faham.... "alah..buah ini... aku pun tahu"...( mungkin dengan sinis anda menjawab )

Pohonnya rendah, di Brazil dinamai 'Graviola', di Sepanyol 'Guanabana' bahasa Inggeris dipanggil 'Soursop'. Di Indonesia, dikenali sebagai Buah Sirsak manakala di Malaysia dipanggil sebagai Durian Belanda. Buahnya agak besar, kulitnya berduri lembut, isi buah berwarna putih, rasanya masam-masam manis, dimakan dengan cara membuka kulitnya atau dibuat jus.

Khasiat dari buah durian belanda ini memberikan kesan anti tumor /
kanser yang sangat kuat, dan terbukti secara perubatan menyembuhkan segala jenis kanser.

Fungus dan Parasit
Selain menyembuhkan kanser, buah ini juga
berfungsi sebagai anti bakteria, anti fungus, berkesan melawan berbagai jenis parasit dan cacing. Untuk pengetahuan anda Kanser merupakan penyakit sel tidak ada hubungan dengan parasit bakteria atau fungus ( kulat), Tetapi

persekitaran yang dapat menyuburkan Sel kanser merupakan persekitaran yang menjadi "habitat" makhluk perosak ini. Inilah yang membuat organ yang di serang kanser akan menjadi lebih parah dan proses pereputan, pembusukan, penhancuran, penggulatan pada sel yang diserang kanser akan menjadi lebih teruk lagi. Proses kesembuhan akan menjadi lebih sukar lagi. Graviola merupakan satu-satunya produk yang terbukti bekesan menghalau, mengusir dan meracuni pendatang tanpa izin ini ( PATI )...

Serangan di mulut
Seluruh tubuh manusia merupakan persekitaran yang tidak selamat untuk di huni , fungus, bakteria, parasit setelah anda mengamalkan Graviola. Graviola akan di serap oleh badan melalui saluran darah. Semua sel di tubuh manusia melalui salur darah. Darah yang mengandungi zat dari Graviola dapat mengusir dan membunuh fungus, bakteria, parasit dan makhluk perosak. Salah satu tempat yang paling selamat untuk makhluk perosak ini melarikan diri adalah pada bahagian yang tidak mengandungi saluran darah iaitu gigi. Graviola teh merupakan salah satu produk yang dapat membasmikan fungus, bakteria, parasit dan makhluk perosak ini dengan cara yang sangat sederhana.

Aku di hukum bunuh...
Graviola juga dapat menurunkan tekanan darah tinggi,
kemurungan, stress, dan menormalkan kembali sistem saraf yang kurang baik. Bagi saya yang telah terlibat bersama-sama manusia istimewa ( Pesakit kanser ) , bahkan pernah mengusung keranda bersama meraka, menghadiri kenduri arwah dan menganjurkan beberapa seminar memotivasikan mereka.

Stress menunggu hukuman mati, stress mendengarkan " kata Dr Zul anda ada harapan mati... paling lama pun 3 bulan .." .... Stress akan menyebabkan NK ( Natural Killer ) anda tidak dapat berfungsi dengan baik. Sepatutnya energy anda di gunakan oleh NK untuk membunuh sel kanser tetapi energy anda di gunakan oleh stress... anda semakin lemah. Stresslah paling sukar untuk di atasi.

Bahkan semangat untuk hidup semakin pudar... Graviola sangat-sangat membantu di saat ini.

Salah satu contoh betapa pentingnya kewujudan Institut Sains Kesihatan
bagi orang-orang Amerika adalah kerana institut ini telah membuka
tabir rahsia buah ajaib ini. Fakta yang membingungkankan adalah: Jauh
dipedalaman hutan , tumbuh 'pohon ajaib', yang akan merubah cara
berfikir anda, doktor anda, dan dunia mengenai proses penyembuhan
kanser dan harapan untuk bertahan hidup.
Hasil penyelidikan membuktikan “pohon ajaib” dan buahnya ini :

1) Menyerang sel kanser secara efektif dan semulajadi, TANPA rasa
mual, berat badan turun, rambut gugur, seperti yang terjadi pada
terapi kemo.

2) Melindungi sistem kekebalan tubuh dan mencegah dari jangkitan yang
mematikan.

3) Pesakit merasakan lebih kuat, lebih sihat selama proses perawatan
/ penyembuhan.

4) Menambah tenaga dan penampilan fizikal semakin bertambah baik.

Sumber berita sangat mengejutkan ini berasal dari salah satu pengeluar
farmasi terbesar di Amerika. Buah Graviola telah diuji lebih dari 20
makmal, sejak tahun 1970-an hingga beberapa tahun berikutnya.
Hasil ujikaji dari ekstrak (sari) buah ini adalah :

1. Secara berkesan memilih sasaran dan membunuh sel jahat dari 12
jenis kanser yang berbeza, diantaranya kanser : Usus Besar, Payu Dara,
Prostat, Paru-Paru, Rahim, Otak dan Pankreas.

2. Daya kerjanya 10,000 kali lebih kuat dalam memperlambatkan
pertumbuhan sel kanser dan membunuh dibandingkan dengan Adriamycin dan Terapi Kemo
yang biasa digunakan!

3. Tidak seperti terapi kemo, ekstrak buah ini secara selektif hanya
memburu dan membunuh sel-sel jahat dan TIDAK membahayakan atau
membunuh sel-sel yang sihat.

4. Secara tradisional digunakan untuk mengubati cirit-birit, disentri, kutu kepala, neuralgia, penyakit Jantung, asma, hipertensi, parasit dan banyak lagi.

5.Membunuh cacing terutama pada kanak-kanak.

Penyelidikan telah dilakukan secara ekstensif pada pohon “ajaib”
ini,selama bertahun-tahun tapi kenapa kita tidak tahu langsung
mengenai hal ini ?

Jawabnya adalah : Begitu mudah kesihatan kita,
kehidupan kita, dikendalikan oleh yang memiliki wang dan kekuasaan!
Salah satu perusahaan ubat terbesar di Amerika dengan aset jutaan
dollar melakukan penyelidikan luar biasa pada pohon Graviola yang
tumbuh dihutan . Ternyata beberapa bahagian dari pohon ini :
kulit kayu, akar, daun, isi buah dan bijinya, selama berabad-abad
lamanya telah menjadi penawar bagi suku Indian di Amerika Selatan
untuk menyembuhkan : sakit jantung, asma, masalah berkaitan hati dan
rematik.

Dengan bukti-bukti ilmiah yang minimum, perusahaan yang
mengumpulkan dana dan sumber usaha manusia yang sangat besar bagi
tujuan melakukan penyelidikan dan berbagai ujian. Hasilnya sangat
menakjubkan. Graviola secara ilmiah telah terbukti sebagai agen
pembunuh sel kanser yang berkesan.

Tapi… kisah Graviola hampir berakhir disini. Kenapa??..

Dibawah undang-undang persekutuan, sumber bahan semulajadi untuk ubat
adalah DILARANG dipatentkan.

Perusahaan menghadapi masalah besar dan mereka berusaha sedaya upaya dengan pembiayaan sangat besar untuk membuat klon tiruan dari Graviola
ini agar ianya dapat dipatentkan sehingga dana yang dikeluarkan untuk
penyelidikan dan ujian dapat dituntut dan bahkan mengaup keuntungan
besar.

Tapi usaha ini tidak berhasil kerana Graviola tidak berjaya
diklon. Perusahaan gigit jari setelah mengeluarkan dana jutaan dolar
untuk usaha penyelidikan mereka.

Ketika mimpi untuk mendapatkan keuntungan besar beransur-ansur pudar,
kegiatan penyelidikan juga turut berhenti. Lebih parah lagi,
perusahaan menutup projek ini dan memutuskan untuk TIDAK menerbitkan
hasil penyelidikan ini.

Beruntunglah, ada salah seorang ilmuwan dari kumpulan penyelidik tidak
sanggup melihat kekejaman ini terjadi. Dengan mengorbankan kerjayanya,
dia menghubungi sebuah perusahaan yang biasa mengumpulkan bahan-bahan bersumberkan semulajadi dari hutan untuk penghasilan penawar.
Ketika para pakar penyelidik dari Institut Sains Kesihatan mendengar
berita keajaiban Graviola, mereka mulai lakukan usaha penyelidikan.
Hasilnya sangat mengejutkan. Graviola terbukti sebagai pohon pembunuh
sel kanser yang berkesan.

The National Cancer Institute mulakan penyelidikan ilmiah yang pertama
pada tahun 1976. Hasilnya membuktikan bahawa daun dan batang kayu
Graviola mampu menyerang dan menghancurkan sel-sel jahat kanser.
Sayangnya hasil ini hanya untuk keperluan dalaman dan tidak
dihebahkan.

Sejak 1976, Graviola telah terbukti sebagai pembunuh sel kanser yang
luar biasa pada ujikaji yang dilakukan oleh 20 makmal bebas yang
berbeza.

Satu kajian yang dihasilkan oleh the Journal of Natural Products
menyatakan bahawa kajian yang dilakukan oleh Catholic University di
Korea Selatan, mendakwa bahawa salah satu unsur kimia yang terkandung
di dalam Graviola, mampu memilih, membezakan dan membunuh sel kanser
usus besar dengan 10,000 kali lebih kuat berbanding dengan Adriamycin
dan terapi kemo!

Sebuah kajian di Purdue University pula membuktikan bahwa daun
Graviola mampu membunuh sel kanser secara berkesan, terutama sel
kanser: Prostat, Pankreas, dan Paru-paru.

Setelah hampir 7 tahun tidak ada berita mengenai Graviola, akhirnya
berita keajaiban ini pecah juga, melalui informasi dari agent seperti disebutkan terdahulu.

Call 019-9362993
Shahril
Continue Reading

Wednesday, January 25, 2012

wordless wednesday (3)

Posted by alifah@along at 12:24 AM 2 comments

“The thing about women is, the most common of women can become a queen, and the most rarefied woman can become a maid – according to how she is treated by the person she loves.” – Seul
Continue Reading

Tuesday, January 24, 2012

wordless wednesday (2)

Posted by alifah@along at 8:06 PM 0 comments
Norel pogoshipoyo

Continue Reading

Monday, January 23, 2012

percubaan pertama..spagetti aglio olio..

Posted by alifah@along at 11:05 PM 1 comments
hehhehe..belum cuba belum tahu..bila dah cuba, ok, boleh buat lagi :)


campak olive oil+garlic+lauk(suka hati lauk apa. seafood la best)+daun persley+blackpepper+carrot+garam secukup rasa..settle..gaul dgn spagetti yg telah direbus..last sekali, kalau ada chili flakes..pastu, makanggggg!!

Info Sihat :

KEISTIMEWAAN MINYAK ZAITUN

1. Membantu memberi kesuburan kulit wajah.

2. Membantu mencegah keracunan.

3. Membantu sistem penghadaman.

4. Membantu menyingkir parasit pada usus.

5. Membantu menyihatkan rambut dan menghilangkan kelemumur.

6. Dengan campuran sedikit garam, boleh menjadi ubat mujarab bagi penyakit gigi dan gusi.

7. Mengandungi bahan anti penuaan.

8. Membantu menguatkan tenaga batin.

9. Membantu mengatasi kesan melecur dan parut.

10. Sebagai bahan urutan yang membantu menguatkan organ, sendi dan otot serta melegakan sakit.

11. Membantu melegakan athritis dan sciatica.

12. Membantu menjauhkan kanser usus dan pelbagai kanser lain.

13. Mengurangkan pengambilan lemak dalam diet harian.

14. Membantu menghindari penyakit kardiovaskular dan arteriosclerosis.

15. Membantu mengelakkan pembentukan batu hempedu (gallstone).

16. Membantu sistem penghadaman dan mengurangkan ulser perut.

17. Sebagai Antioksidan dan antikanser semulajadi.

18. Membantu keseimbangan metablisme tubuh, pertumbuhan tulang dan tubuh yang baik (khasnya bagi kanak-kanak).

19. Membekalkan kanvitamin E.

20. Membantu mengekalkan kecantikan (kulit dan rambut).

21. Membantu menstabilan asid lemak.

22. Membekalkan pelbagai vitamin untuk antipenuaan.

23. Sebagai kegunaan masaj terapi.

24. Membekalkan omega 9.

Continue Reading

Thursday, January 19, 2012

Lagu Kesetiaan..

Posted by alifah@along at 8:33 PM 0 comments


"A Thousand Years"
by CHRISTINA PERRI LYRICS

Heart beats fast
Colors and promises
How to be brave
How can I love when I'm afraid to fall
But watching you stand alone
All of my doubt suddenly goes away somehow

One step closer

[Chorus:]
I have died everyday waiting for you
Darling don't be afraid I have loved you
For a thousand years
I'll love you for a thousand more

Time stands still
Beauty in all she is
I will be brave
I will not let anything take away
What's standing in front of me
Every breath
Every hour has come to this

One step closer

[Chorus:]
I have died everyday waiting for you
Darling don't be afraid I have loved you
For a thousand years
I'll love you for a thousand more

And all along I believed I would find you
Time has brought your heart to me
I have loved you for a thousand years
I'll love you for a thousand more

One step closer
One step closer

[Chorus:]
I have died everyday waiting for you
Darling don't be afraid I have loved you
For a thousand years
I'll love you for a thousand more

And all along I believed I would find you
Time has brought your heart to me
I have loved you for a thousand years
I'll love you for a thousand more
Continue Reading

Thursday, January 12, 2012

UJIAN MENGESAN JIN (ngeriii nyer ujian)

Posted by alifah@along at 8:42 PM 1 comments

Ujian Mengesan Jin Dalam Badan Anda

Assalamualaikum…

Mungkin kita semua pernah mengalami perasaan ganjil di mana kadang-kadang kita terlihat bayangan orang di tengah malam. Suara ganjil memanggil kita ketika berseorangan. Bunyi-bunyi pelik dan seumpamanya. Hal ini berkemungkinan berlaku kerana kita tinggal bersama makhluk Allah yang lain iaitu Jin.
Tidak mengapa jika tinggal satu bumbung, tetapi bagaimana pula keadaannya jika mereka tinggal di dalam badan kita? Mungkin kita akan mengalami banyak masalah dan penyakit misteri. Oleh itu adalah penting untuk kita mengesan adakah badan kita ditumpang oleh makhluk ini? Mari sama-sama kita mencuba..

Langkah 1

Play RUQYAH SYARIAH di bawah ini dan dengar sehingga tamat (20min) menggunakan headphone dengan volume yang kuat.


  Langkah2

Pejamkan mata dan jangan ikut bacaan ayat-ayat ini baik dimulut atau dihati.

Langkah 3

Perhatikan setelah selesai… Jika anda batuk, berpeluh-peluh, terasa mual, jantung berdegup kencang, terasa berdebar-debar, ada benda bergerak-gerak di bawah kulit, sendawa, mengantuk, pening dan menguap, maka sahlah badan anda dihuni JIN.

Berjumpalah dengan ustaz atau ahli perubatan yang lebih mahir untuk mengesahkannya dan berubatlah secepat mungkin sebelum ia merebak menjadi lebih teruk. Di bawah ini ada sebuah video khas penerangan oleh ustaz Sharhan Shafie tentang cara-cara mengetahui adakah kita mewarisi saka.



SIMPTOM AWAL GANGGUAN JIN
1) Sakit kepala selepas waktu asar ke atas.
2) Badan terasa berat dan malas.
3) Sukar mendapat jodoh.
4) Badan terasa bisa-bisa.
5) Sakit ketika ziarah orang meninggal.
6) Sukar tidur malam.
7) Sakit pinggang tanpa sebab.
8 ) Sakit dada bila waktu asar keatas.
9) Mimpi melihat binatang seperti ular dan sebagainya.
10) Bermimpi bayi atau menyusukan bayi.
11) Bermimpi di tempat tinggi.
12) Bermimpi di tempat yang kotor.
13) Sakit anggota badan tertentu seperti kaki selepas waktu asar.
14) Ada terasa benda bergerak dibawah kulit.
15) Bayi kerap menangis.
16) Bunyi guli jatuh diatas syiling.
17) Suami isteri kerap bertengkar walau perkara kecil.
18) Sayang melampau-lampau pada orang yang baru dikenali.
19) Malas beribadat.
20) Nyanyuk ketika usia lanjut.
21) Panas baran.
22) Sikap berubah secara mendadak.
23) Gelisah dan panas ditengkuk bila dengar al-quran.
24) Suka melakukan tabiat buruk.
25) Kerap sendawa bila mendengar al-quran.
26) Kerap keguguran.
27) Gagal melakukan hubungan kelamin.
28) Mengantuk bila dengar al-quran.
29) Bermimpi seram yang menakutkan.
30) Darah haid turun lebih 15 hari.
31) Batuk yang berpanjangan.
32) Selalu ditindih ketika tidur.
33) Kuat berangan.
34) Terlalu rasa rendah diri dan tidak berkeyakinan.
35) Nafsu seksual yang melampau.
36) Selalu melihat kelibat dirumah.
37) Terasa diri selalu diperhatikan.
38) Mandul.
39) Kerap mendengar sesuatu bisikan.
40) Melihat jin secara terus.
41) Sakit mental atau gila.
Apa Itu Santau? Artikel tentang Santau boleh di baca di sini: Santau Itu Sihir!
Amalkan zikir di atas 100x tiap2 pagi & petang selama sebulan, insyaAllah diri anda akan dipagar dan gangguan jin pun akan beransur hilang.

note : saya tak berani nak buat lagi..InsyaAllah, nak cuba... 

copy and paste dari  http://wanwma.com/agama/ujian-mengesan-jin-dalam-badan-anda/    

(kredit)


Continue Reading

Tuesday, January 10, 2012

Hacked ke?

Posted by alifah@along at 8:44 PM 0 comments
dari 07 Januari 2012 lepas, Facebook saya tak boleh access..Kena Hacked!! haaaa, kena Hacked..yang macam isu artis2 tu..hahhahahaa....bewok mana la suka2 hacked ni....so, saya perlukan, Hackers untuk unHacked saya punya FB tu...Glamour sangat ke???dah sama level dgn artis ke??...puuiiiiiii...adoiii..kurangla aktiviti sosial dan membuat ketupat tu..hehheee....nak kata macam mana ntah....yang pasti, macam2 ada dlm tu..uhuk..uhuk..uhuk.uhuk (nangis tak ada lagu)...sayang...


sesaper blh tolong, silalah muncul !! 

terus takder semangat buat kerja, sbb tak leh nak berFB...
tp, Twitter pun lagi layan sei... :) ..Twitter friends, korang perasan tak, aku sgt suka update dlm twitter? hehheee...kadang2, bercakap sorang2 pun ada..hehhee...inilah sbbnya..so, skrg, layan Twitter dulu la...saper nak follow i yang glemer mcm artis ni, silala... dotdotdot  ... hahhahaa..biasa2 jela..
Continue Reading

Thursday, January 5, 2012

semoga SYAHID milikmu.. (part 3)

Posted by alifah@along at 9:08 PM 0 comments
salam...rentetan dari episode 1 dan 2...
akhirnya, suami arwah Noria Idris approve jugak saya sebagai kawan dlm FB...so, blh la tahu serba sedikit mengenai Rayyan Ikhwan...


"06.01.12 - Genap 2minggu usia Rayyan Ikhwan..anak ini masih brjuang utk hidup..Allah ul Karim..aku memohon smbuhknlah dia dgn kesihatan smpurna..berilah ketabahan & semangat juang yg tinggi..berilah dia peluang mmbalas pngorbanan ibu & ayahnya..Allahuakbar..aku memohon padaMu ya Allah.."
"1030am, 06.01.12 - sudilah kiranya, shbt2 dpt mndoakan keselamatan & kesihatan yg smpurna buat anak saya, Rayyan Ikhwan yg kini masih di Wad 2, HRPZ II..sudah celik mata, namun masih belum dpt merasai air susu breastfeed ibu saudaranya.stakat ini, tiub dimasukkan dari saluran tekak terus ke saluran perut baby.moga barakah & doa shbt2 di hari Jumaat dimkbulkan..jika tidak keberatan, dpt solat hajat.."
Semoga Rayyan kuat ya... Amin... 

Continue Reading

Monday, January 2, 2012

semoga SYAHID milikmu.. (part 2)

Posted by alifah@along at 8:27 PM 2 comments
rentetan dari cerita lepas ,

update hari ni, 03/01/2012
segala info diperoleh dari FB abang arwah..

Rayyan Ikhwan sejak 2 hari lepas telah dijangkiti kuman dalam darahnya. Sekarang beliau dikuarantin dari dilawat orang luar kecuali ayahnya sahaja. Doktor mengesahkan ada sedikit masalah dalam bahagian kiri sel otaknya akibat dari darah tidak sampai semasa lemas dalam kandungan dulu. Sahabat-sahabat tolong doakan moga Rayyan dapat hidup sihat. Jika tak keberatan, buatlah solat hajat. 
Video ini disiapkan oleh abang Amin Idris sebagai dedikasi buat adinda yang dirindu... Noria Idris... 
"I miss you sis. You're forever in my heart."

video
 syahdunya :(
 
Continue Reading

Sunday, January 1, 2012

lawak tetapi berisi..

Posted by alifah@along at 5:52 PM 0 comments
Sesi Sembang Santai Islamik antara Ustaz Azhar Idrus & Zizan raja lawak pada malam 'count-up' (31/12/11,sabtu)..

1. Apakah Hukum sambut countdown...?
UAI:"countdown tu mende"...??
Zizan: !@#$*...emm.."count tu, kire..down tu, bawah...2011 ke 2012.."
UAI: "count up la gitu..11 ke 12...."
zizan: !@#*.... =)
--> Kata ulama' countdown bukan perayaan...ianya jatuh haram mengikut cara(perbuatan) kite...jatuh haram sekiranya sambut dengan buat maksiat,mnum arak,judi,ambil dadah,dll....

2. Apakah hukum main bunga api...?
--> Ulama'2 sepakat menyatakan setiap perbuatan yang ada membazir = tidak harus...samada makruh @ haram.. Jika beli sedikit mercun kemudian bakar,makruh kerana membazir sedikit duit.. sekiranya membazir berlebihan jadi Haram.. contohnye beli sampai beratus2,beribu2 ringgit...kalau bunga api untuk sambutan tahun baru terang2 haram kerana ambil duit rakyat beratus2 ribu ringgit, pembaziran yg nyata...

3. Pandu kereta sorang2 pd pukul 3pagi...smpai kt lampu isyarat,lampu merah..boleh tak nk teruskan kerana tiada kenderaan lain ketika itu,jalan sunyi...
--> Peraturan kerajan buat bg menyelesaikan maslahatan rkyt..lampu isyarat dicipta untuk jln yg sibuk/sesak.. dlm jln kmpung ade lampu isyarat x?tiada sbb jln kampung xsibuk... Boleh jalan,jika yakin tiada kenderaan lain ketika
itu(dari arah kiri,kanan,depan) dan yakin tiada mudarat kpd org lain..peraturan mnusia boleh ditukar mengikut keadaan..tetapi Undang2 ALLAH(Quran),tak boleh diubah sampai bile2...

4. Betul ke alat muzik tu najis..?? UAI: "Betul.....sekiranya ada tahi ayam pada alat muzik itu"....=)
--> Najis ialah benda yg keluar dari kemaluan... kalau binatang,anjing & babi..haiwan mati(bangkai) juga najis.. Jika main alat muzik sampai lalai,tu yg jd haram... bunyi2-an ni dibenarkan... dalilnya, dalam kitab2 bab Nikmat
Syurga = Allah ada sediakan bunyi2-an didalam syurga nanti...

5. Hiburan itu haram sebab melalaikan...ape pendapat ustaz...
--> Manusia mmg suke kpd permainan & hiburan.. Islam bukan agama menghalang(semuanya haram) tetapi agama mendidik..hiburan dibenarkan cume kite yg xpandai jaga diri (lalai dr perkara wajib,mabuk,maksiat)...tu yg
jd haram tu..Boleh hiburkan diri sekejap setelah penat kerja @ beribadah.. boleh bermain supaya xbosan..Allah juga hendakkan supaya hamba2nya sihat n cergas untuk melakukan kerja n kewajipan2 lain..niat dlm hati, hiburan kerana Allah...

6. "Saya tgk vcd kuliah Ustaz...ustaz kate,perempuan xwajib pakai tudung..lepas tu vcd lekat..xleh nk tgk ayat seterusnya"...=) betul ke perempuan xwajib pkai tudung...??
--> Betul perempuan xwajib pakai tudung...yg WAJIB ADALAH TUTUP SELURUH AURAT... aurat ialah apa2 bhgian pd anggota bdn yg tidak boleh dilihat oleh lelaki yg bukan mahram.. kalau pkai tudung tp nmpk jugak rmbut kat dalam(tudung nipis bayang) haram jgk...kalau pkai tudung tp rambut keluar(jambul) haram jgk..
pakai tudung tp pkai baju lengan pendek,haram jgk...pakai tudung singkat,haram jugak..jd tutuplah aurat..WAJIB..faham molek..

7. Masa duduk tahiyat awal, anak datang duduk atas peha...batal tak..?
UAI:"Batal...sekiranya si ayah terkentut"...=)
--> Tak batal sebenarnye..kecuali jika si anak itu dalam keadaan bernajis... dalilnya, pernah satu ketika Rasulullah sedang sujud,cucu baginda iaitu saidina hussin tibe2 naik atas belakang baginda..baginda sujud lama2..tidak terus
bangun kerana fikirkan cucunya xpuas lg bermain dan juga bimbang sekiranya saidina hussin terjatuh jika baginda bangun...dalam solat,boleh meraikan kanak2...

8. "Babpe (sebab ape/kenapa) ustaz tak berpasangan ngan zizan masuk raja lawak...?"
--> Ustaz mengajar untuk tarik minat orang muda..kalau mengajar lurus mendata(straight) aje, orang muda xberapa suke...datang 2,3kali pastu xdtg dh sbb bosan...kena pelbagaikan cara.. Alhamdulillah,orang muda
datang kuliah...yang xsuke datang kuliah,jadi suke datang kuliah...kite nk hasilnye....

9. "Saya suka tengok cerite hantu...sampai takut nk gi ke dapur waktu malam..isteri saya lagi la takut..." =)
Apa hukum tengok cerite hantu...?
--> Sengaja tengok suatu bende yang buat kite takut,tetapi bende takut tu xdk faedah = Makruh... Kalau tengok suatu benda yg membawa takut kepada Akhirat(ALLAH),contohnya tengok orang mati = Sunat...
Jika takut pada bende yang hanya lakonan(filem/drama)..? = maknenye kite 'tak sihat'...=)

10. "Saya nak derma tabung masjid rm10..tetapi terambil duit rm50 dan termasuk ke dlm tabung masjid..boleh tak saya nak mitak balik(baki)...?" =)
--> Boleh mitak balik...dengan syarat kena bersumpah dulu...jika imam x yakin dengan dia,imam xwajib bagi... fikirkan hikmah...mungkin Allah nk bg ganjaran yg besar pd kite...redha aje lah...

11. "Kenapa wanita suka berbelanja..isteri saya janji, sekali ni je-sekali ni je,tp beli jgk"....=)
--> wanita mcm bdk2...suke membeli..contohnye bdk2,pantang tgk mainan terus je nk,padahal mainan dh byk kt umah...mcm juga wanita, padahal baju,kasut byk dlm almari yg xpkai lg..nk beli lg..wanita mmg suke tgk benda yg cantik.. memang tugas
suami cari duit, isteri habiskan duit..kalau bukan isteri yg habiskan duit, siapa lg...kalau bkn isteri,siapa lg yg nk beli periuk,kuali,dll...suami jgn marah..isteri besar jasanya..tlg beranakkan anak, jaga anak2, tlg basuh bju kite,tlg msak,kemaskan umah,dll...

12. "Saya rajin berkerja,taat perintah agama,solat xtinggal...boleh tak nk jd menantu ustaz..?"....=)
-->Boleh...dlm hadis pon nabi berpesan,jika ada seorang lelaki yg beragama dtg meminta anakmu,maka segerakanlah menerimanya... nabi tak syaratkan mengambil menantu yang PANDAI AGAMA ( ulama,ustaz,al- hafiz)...tetapi cukuplah yg JAGA AGAMA(bersolat 5waktu,berpuasa penuh,dll)...
Continue Reading
 

.:: secreto ::. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea