Monday, May 3, 2010

kalau diberi peluang..

Posted by alifah@along at 12:15 AM
Reactions: 
5 juri yang cool..
salam all..
aku nak skip dulu la pasal bandung hari kedua tu...
nak mengadu, merintih, merayu skit ni...
sesungguhnya aku rasa, aku dah bosan dgn profession diri aku skrg ni...bukan bosan nak jd QS, bukan bosan nak jadi Penolong Pengarah...tp, aku dah kira kategori fed-up dlm status sambilan aku kat ofis aku ni...nak harap org atasan tolong aku??lmbt lagi weih...ntah tunggu 20 tahun lagi pun belum tentu mereka serap aku ke jawatan tetap...
so, nak tak nak...aku cuba dan terus coba utk mencari keperluan diri ni, ewah!! bukan terlalu memilih...tetapi, hati ini perlukan kepuasan beb....
so, berbekalkan satu semangat baru (ntah la tetiba ianya muncul)...mungkin ini jalan sebenar hidup aku....kalau aku diberi peluang utk menggalas profession guru sebagai jalan hidup aku utk hari kelak, aku redha dan aku berhasrat ingin menjadi guru yg paling sporting+baik+mesra gitu+beragama....insyaallah..tetapi, adakah peluang itu akan muncul??nantikan keputusannya nanti...baru hantar borang kat universiti ni weih...
semasa aku isi borang ni, fakulti yg tawarkan guru DG41 ni, adalah Fakulti Permata Pintar Negara..aku tak tau apa2 pun pasal program ni...tp, tghhari td, masa aku hantar borang permohonan ni, ada sorg x-student yg memohon benda yg sama dgn aku ni, aku tanya dia pasal fakulti ni...katanya, program ni, adalah baru dan utk mengajar anak2 pintar nanti..wah!!ye ke??allamak...mampukah aku??apapun, kalau ada rezeki dan diberi peluang, insyaallah, aku akan menjadi tokoh guru nanti...korang nanti tgk la...hehhehehe...(awal2 dah koya)....tp, aku mmg seorg yg bermotivasi gak kadang2...ewah!! DOAKAN aku ya, kawan2...

Monday, May 3, 2010

kalau diberi peluang..

Posted by alifah@along at 12:15 AM 5 comments
salam all..
aku nak skip dulu la pasal bandung hari kedua tu...
nak mengadu, merintih, merayu skit ni...
sesungguhnya aku rasa, aku dah bosan dgn profession diri aku skrg ni...bukan bosan nak jd QS, bukan bosan nak jadi Penolong Pengarah...tp, aku dah kira kategori fed-up dlm status sambilan aku kat ofis aku ni...nak harap org atasan tolong aku??lmbt lagi weih...ntah tunggu 20 tahun lagi pun belum tentu mereka serap aku ke jawatan tetap...
so, nak tak nak...aku cuba dan terus coba utk mencari keperluan diri ni, ewah!! bukan terlalu memilih...tetapi, hati ini perlukan kepuasan beb....
so, berbekalkan satu semangat baru (ntah la tetiba ianya muncul)...mungkin ini jalan sebenar hidup aku....kalau aku diberi peluang utk menggalas profession guru sebagai jalan hidup aku utk hari kelak, aku redha dan aku berhasrat ingin menjadi guru yg paling sporting+baik+mesra gitu+beragama....insyaallah..tetapi, adakah peluang itu akan muncul??nantikan keputusannya nanti...baru hantar borang kat universiti ni weih...
semasa aku isi borang ni, fakulti yg tawarkan guru DG41 ni, adalah Fakulti Permata Pintar Negara..aku tak tau apa2 pun pasal program ni...tp, tghhari td, masa aku hantar borang permohonan ni, ada sorg x-student yg memohon benda yg sama dgn aku ni, aku tanya dia pasal fakulti ni...katanya, program ni, adalah baru dan utk mengajar anak2 pintar nanti..wah!!ye ke??allamak...mampukah aku??apapun, kalau ada rezeki dan diberi peluang, insyaallah, aku akan menjadi tokoh guru nanti...korang nanti tgk la...hehhehehe...(awal2 dah koya)....tp, aku mmg seorg yg bermotivasi gak kadang2...ewah!! DOAKAN aku ya, kawan2...
Continue Reading
 

.:: secreto ::. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea