Monday, May 3, 2010

kalau diberi peluang..

Posted by alifah@along at 12:15 AM
Reactions: 
salam all..
aku nak skip dulu la pasal bandung hari kedua tu...
nak mengadu, merintih, merayu skit ni...
sesungguhnya aku rasa, aku dah bosan dgn profession diri aku skrg ni...bukan bosan nak jd QS, bukan bosan nak jadi Penolong Pengarah...tp, aku dah kira kategori fed-up dlm status sambilan aku kat ofis aku ni...nak harap org atasan tolong aku??lmbt lagi weih...ntah tunggu 20 tahun lagi pun belum tentu mereka serap aku ke jawatan tetap...
so, nak tak nak...aku cuba dan terus coba utk mencari keperluan diri ni, ewah!! bukan terlalu memilih...tetapi, hati ini perlukan kepuasan beb....
so, berbekalkan satu semangat baru (ntah la tetiba ianya muncul)...mungkin ini jalan sebenar hidup aku....kalau aku diberi peluang utk menggalas profession guru sebagai jalan hidup aku utk hari kelak, aku redha dan aku berhasrat ingin menjadi guru yg paling sporting+baik+mesra gitu+beragama....insyaallah..tetapi, adakah peluang itu akan muncul??nantikan keputusannya nanti...baru hantar borang kat universiti ni weih...
semasa aku isi borang ni, fakulti yg tawarkan guru DG41 ni, adalah Fakulti Permata Pintar Negara..aku tak tau apa2 pun pasal program ni...tp, tghhari td, masa aku hantar borang permohonan ni, ada sorg x-student yg memohon benda yg sama dgn aku ni, aku tanya dia pasal fakulti ni...katanya, program ni, adalah baru dan utk mengajar anak2 pintar nanti..wah!!ye ke??allamak...mampukah aku??apapun, kalau ada rezeki dan diberi peluang, insyaallah, aku akan menjadi tokoh guru nanti...korang nanti tgk la...hehhehehe...(awal2 dah koya)....tp, aku mmg seorg yg bermotivasi gak kadang2...ewah!! DOAKAN aku ya, kawan2...

5 juri yang cool..:

~ini an~ said...

cayok long...aku yakin ngan motibasi ko hahaha aku ada gak tgk iklan ni...tp ntah nape aku mcm xde perasaan apa2...yg ada dlm otak aku ni nk bersama anak dan suami...walaupun kadang sedih gak nk tgglkan kerjaya skang...

dzuhata said...

syabas mere beti.. apply jgn tak apply.. dimana ada motibasi di situ ada jalan ececece.. a'ah mmg tu skolah untuk kanak² level adi putra bagai.. facilitis dia mcm uni.. gempak la long kalau mu bleh situ... aku sokmo doa agar ada kengkawan yg sekerjaya dgn aku hehehe amin...

Cikpid said...

i know u can do it long..
sbb along kan jns lemah lembut sopang santung..

semoga along dpt laa jd cikgu :)

Iron Butterfly said...

Program Rosmah ni long..

ummi mien said...

wish u all da best mek long. bykkan bersabar ye. apapon aku akan sedey bila tiba masa ko tak de nanti. huhu...dh tentu opis tak ceria.

Monday, May 3, 2010

kalau diberi peluang..

Posted by alifah@along at 12:15 AM
salam all..
aku nak skip dulu la pasal bandung hari kedua tu...
nak mengadu, merintih, merayu skit ni...
sesungguhnya aku rasa, aku dah bosan dgn profession diri aku skrg ni...bukan bosan nak jd QS, bukan bosan nak jadi Penolong Pengarah...tp, aku dah kira kategori fed-up dlm status sambilan aku kat ofis aku ni...nak harap org atasan tolong aku??lmbt lagi weih...ntah tunggu 20 tahun lagi pun belum tentu mereka serap aku ke jawatan tetap...
so, nak tak nak...aku cuba dan terus coba utk mencari keperluan diri ni, ewah!! bukan terlalu memilih...tetapi, hati ini perlukan kepuasan beb....
so, berbekalkan satu semangat baru (ntah la tetiba ianya muncul)...mungkin ini jalan sebenar hidup aku....kalau aku diberi peluang utk menggalas profession guru sebagai jalan hidup aku utk hari kelak, aku redha dan aku berhasrat ingin menjadi guru yg paling sporting+baik+mesra gitu+beragama....insyaallah..tetapi, adakah peluang itu akan muncul??nantikan keputusannya nanti...baru hantar borang kat universiti ni weih...
semasa aku isi borang ni, fakulti yg tawarkan guru DG41 ni, adalah Fakulti Permata Pintar Negara..aku tak tau apa2 pun pasal program ni...tp, tghhari td, masa aku hantar borang permohonan ni, ada sorg x-student yg memohon benda yg sama dgn aku ni, aku tanya dia pasal fakulti ni...katanya, program ni, adalah baru dan utk mengajar anak2 pintar nanti..wah!!ye ke??allamak...mampukah aku??apapun, kalau ada rezeki dan diberi peluang, insyaallah, aku akan menjadi tokoh guru nanti...korang nanti tgk la...hehhehehe...(awal2 dah koya)....tp, aku mmg seorg yg bermotivasi gak kadang2...ewah!! DOAKAN aku ya, kawan2...

5 comments

~ini an~ on May 3, 2010 at 2:26 AM said...

cayok long...aku yakin ngan motibasi ko hahaha aku ada gak tgk iklan ni...tp ntah nape aku mcm xde perasaan apa2...yg ada dlm otak aku ni nk bersama anak dan suami...walaupun kadang sedih gak nk tgglkan kerjaya skang...

dzuhata said...

syabas mere beti.. apply jgn tak apply.. dimana ada motibasi di situ ada jalan ececece.. a'ah mmg tu skolah untuk kanak² level adi putra bagai.. facilitis dia mcm uni.. gempak la long kalau mu bleh situ... aku sokmo doa agar ada kengkawan yg sekerjaya dgn aku hehehe amin...

Cikpid on May 3, 2010 at 7:38 PM said...

i know u can do it long..
sbb along kan jns lemah lembut sopang santung..

semoga along dpt laa jd cikgu :)

Iron Butterfly on May 12, 2010 at 10:38 PM said...

Program Rosmah ni long..

ummi mien on May 15, 2010 at 11:32 AM said...

wish u all da best mek long. bykkan bersabar ye. apapon aku akan sedey bila tiba masa ko tak de nanti. huhu...dh tentu opis tak ceria.

 

.:: secreto ::. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea